• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Avukat Web Siteniz Yok mu?

Hemen bugün bir Avukat Web Siteniz Olsun, Web'in gücünü keşfedin.

SSL Sertifikası + Sınırsız İçerik + Full SEO Uyumlu + Full Mobil Uyumlu.
Üstelik İsterseniz Yapay Zeka Hukuk Asistanı Seçeneğiyle


PHP Sınıf ve Nesne Kavramları

Adı : PHP Sınıf ve Nesne Kavramları

Sınıf ve Nesne Kavramları nedir?
Sınıf ve nesne, nesneye dayalı programlama konseptleri içinde en temel ve hayati kavramlardır. Nesneye dayalı programlama, bilgisayar dilinde yazılmış programa nesneler (objeler) gibi gerçek dünyada var olan nesnelere benzeyen varlıklar eklemeyi mümkün kılar.
Sınıflar, benzer nesnelerin bir arada toplandığı bir tür kod şablonudur. Örneğin, bir sınıf “Hayvan” olabilir. Bu sınıfta, Hayvan türleri konusunda bilgi sahibi olabileceğimiz özellikler ve yöntemler bulunabilir, örneğin bir “kovboyun atı” veya bir “garipsi monytt” gibi hayvanları kapsayabilir.
Nesne, sınıf tanımına uygun örnekler oluşturan özel bir tür değişkendir. Her nesne, özelliklerini (veya özelliklerini) ve yöntemlerini (görevlerini) bilen bir sınıfa aittir. Örneğin, bir Hayvan nesnesi, bir at gibi bir hayvan türünü temsil edebilir.
Sınıf ve Nesne Kavramları Nasıl Kullanılır?
Programlama dilinde, bir sınıf, kod şablonu gibi davranır. Şablon, yeni nesnelerin oluşturulmasına izin veren birtakım yineleyen tanımlar ve kurallar içerir. Bir sınıf tanımlandığında, onun temel bir özellikler listesi (yükseklik, ağırlık, yaşam döngüsü vb.) ve sınıfın belirli bir işlem yapabilmesine izin veren bir yöntem listesi de tanımlanır (yürüyüş, koşu, bölünme vb.).
Bir sınıftan bir nesne oluşturmak için (örneğin, bir “köpek” sınıfından bir “bulldog” nesnesi) yeni nesne belirli bir sınıfın özellikleri ve işlevleri ile tanımlanır. Örneğin, bir “bulldog” nesnesi sınıfın özelliklerini (cinsiyet, ağırlık, yaşam döngüsü) ve yöntemlerini (yavaş koşma, havlama vb.) miras alır.
Ayrıca, bir sınıf başka bir sınıf tarafından sahip olunan özellikleri ve yöntemleri (miras) alabilir. Miras, ölmüş bir ailenin sahip olduğu malın varislerine aktarılması gibi çalışır. Örneğin, bir “bulldog” sınıfı, “hayvan” olarak adlandırılan daha geniş bir bir sınıftan özellikleri ve yöntemleri miras alabilir.
Sınıf ve Nesne Örnekleri
Sınıf ve nesne kavramları programlama ilgisi olanlar için farklı bir dikkat alanı oluştururken, aynı zamanda kolay özellik güncellemeleri için de idealdir. Örneğin, bir “telefon” sınıfı, ağırlık, depolama kapasitesi, ekran boyutu ve kamera kalitesi gibi birden fazla özelliği içerebilir. Telefon sınıfından türemiş bir “iPhone” nesnesi, ona özel bir işletim sistemi, ekstra uzun batarya ömrü ve retina ekran gibi ekstra özellikler olabilir.

Başka bir örnek olarak, bir “araba” sınıfı, marka, model, boyut, motor gücü, hız, yakıt tüketimi vb. gibi özellikleri içerebilir. Araba sınıfından türemiş bir “BMW” nesnesi, sürücüye özel bir sürüş modu ve navigasyon sistemi gibi daha özel özelliklerle adlandırılabilir.
Sonuç olarak, sınıf ve nesne kavramları bilgisayar programlama dünyasının en temel ve önemli kriterlerindendir. Sınıflar, benzer nesnelerin bir arada toplandığı bir tür kod şablonudur, nesne ise sınıf tanımına uygun örnekler oluşturan özel bir tür değişkendir. Bu, programlamada özellik güncellemeleri daha kolay ve özelleştirilebilir hale getirirken, farklı nesnelere daha özel özellikler ekleyebilmek için kavramlara dayalı farklı sınıflar kullanmanın önemini de gösterir.

PHP Sınıf ve Nesne Kavramları

Adı : PHP Sınıf ve Nesne Kavramları

Sınıf ve Nesne Kavramları nedir?
Sınıf ve nesne, nesneye dayalı programlama konseptleri içinde en temel ve hayati kavramlardır. Nesneye dayalı programlama, bilgisayar dilinde yazılmış programa nesneler (objeler) gibi gerçek dünyada var olan nesnelere benzeyen varlıklar eklemeyi mümkün kılar.
Sınıflar, benzer nesnelerin bir arada toplandığı bir tür kod şablonudur. Örneğin, bir sınıf “Hayvan” olabilir. Bu sınıfta, Hayvan türleri konusunda bilgi sahibi olabileceğimiz özellikler ve yöntemler bulunabilir, örneğin bir “kovboyun atı” veya bir “garipsi monytt” gibi hayvanları kapsayabilir.
Nesne, sınıf tanımına uygun örnekler oluşturan özel bir tür değişkendir. Her nesne, özelliklerini (veya özelliklerini) ve yöntemlerini (görevlerini) bilen bir sınıfa aittir. Örneğin, bir Hayvan nesnesi, bir at gibi bir hayvan türünü temsil edebilir.
Sınıf ve Nesne Kavramları Nasıl Kullanılır?
Programlama dilinde, bir sınıf, kod şablonu gibi davranır. Şablon, yeni nesnelerin oluşturulmasına izin veren birtakım yineleyen tanımlar ve kurallar içerir. Bir sınıf tanımlandığında, onun temel bir özellikler listesi (yükseklik, ağırlık, yaşam döngüsü vb.) ve sınıfın belirli bir işlem yapabilmesine izin veren bir yöntem listesi de tanımlanır (yürüyüş, koşu, bölünme vb.).
Bir sınıftan bir nesne oluşturmak için (örneğin, bir “köpek” sınıfından bir “bulldog” nesnesi) yeni nesne belirli bir sınıfın özellikleri ve işlevleri ile tanımlanır. Örneğin, bir “bulldog” nesnesi sınıfın özelliklerini (cinsiyet, ağırlık, yaşam döngüsü) ve yöntemlerini (yavaş koşma, havlama vb.) miras alır.
Ayrıca, bir sınıf başka bir sınıf tarafından sahip olunan özellikleri ve yöntemleri (miras) alabilir. Miras, ölmüş bir ailenin sahip olduğu malın varislerine aktarılması gibi çalışır. Örneğin, bir “bulldog” sınıfı, “hayvan” olarak adlandırılan daha geniş bir bir sınıftan özellikleri ve yöntemleri miras alabilir.
Sınıf ve Nesne Örnekleri
Sınıf ve nesne kavramları programlama ilgisi olanlar için farklı bir dikkat alanı oluştururken, aynı zamanda kolay özellik güncellemeleri için de idealdir. Örneğin, bir “telefon” sınıfı, ağırlık, depolama kapasitesi, ekran boyutu ve kamera kalitesi gibi birden fazla özelliği içerebilir. Telefon sınıfından türemiş bir “iPhone” nesnesi, ona özel bir işletim sistemi, ekstra uzun batarya ömrü ve retina ekran gibi ekstra özellikler olabilir.

Başka bir örnek olarak, bir “araba” sınıfı, marka, model, boyut, motor gücü, hız, yakıt tüketimi vb. gibi özellikleri içerebilir. Araba sınıfından türemiş bir “BMW” nesnesi, sürücüye özel bir sürüş modu ve navigasyon sistemi gibi daha özel özelliklerle adlandırılabilir.
Sonuç olarak, sınıf ve nesne kavramları bilgisayar programlama dünyasının en temel ve önemli kriterlerindendir. Sınıflar, benzer nesnelerin bir arada toplandığı bir tür kod şablonudur, nesne ise sınıf tanımına uygun örnekler oluşturan özel bir tür değişkendir. Bu, programlamada özellik güncellemeleri daha kolay ve özelleştirilebilir hale getirirken, farklı nesnelere daha özel özellikler ekleyebilmek için kavramlara dayalı farklı sınıflar kullanmanın önemini de gösterir.


Danışmanlık Web Sitesi

Onlarca Danışmanlık Web Sitesinden Biri Mutlaka Size Göre!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


sınıf nesne programlama konsept özellik yöntem miras özelleştirme