• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

E-Ticaret Premium

Basit, Hızlı, Etkili ve Mükemmel bir E-Ticaret Siteniz Olsun

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


JavaScript dilinde prototip tabanlı nesne yönelimli programlama nedir?

Adı : JavaScript dilinde prototip tabanlı nesne yönelimli programlama nedir?

JavaScript, dünyanın en popüler programlama dillerinden biridir ve nesne yönelimli programlama (OOP) da dahil olmak üzere birçok farklı programlama paradigmasını destekler. JavaScript'in nesne yönelimli programlama modeli, prototip tabanlıdır ve bu yazıda, bu paradigma hakkında ayrıntılı bilgi vereceğim.
Prototip tabanlı nesne yönelimli programlama, nesne yönelimli programlamanın bir alt kümesidir. Prototipler, nesnelerin özellikleri ve davranışları için şablonlar veya templateler sağlarlar. Bu sayede, bir nesne oluştururken, önceden oluşturulmuş bir prototipi temel alabilir ve bu prototipin özelliklerini ve davranışlarını miras alabilirsiniz.
Prototipler nesneler arasındaki miras ilişkilerini yönetirler ve böylece, prototip temelli bir programlama ortamı içinde, bir nesnenin sahip olduğu özelliklerin ve davranışların bir alt kümesini başka nesnelere aktarmak mümkündür. Bu nedenle, prototip tabanlı programlama modeli, özellikle daha büyük projelerde, kod tekrarlamasını azaltmak için çok faydalıdır.
JavaScript'de, her nesne bir prototip içerir ve bu prototip, nesnenin sahip olduğu özellikler ve davranışlar için şablon görevi görür. Başka bir deyişle, bir nesne bu prototipe erişerek, bu prototipte tanımlanan özellikleri ve davranışları miras alır.
Aşağıdaki örneği ele alalım:
```javascript\nfunction Person(name, age) {\n this.name = name;\n this.age = age;\n}
Person.prototype.getInfo = function() {\n console.log(this.name + is + this.age + years old.);\n}
var person1 = new Person(John Doe, 30);\nvar person2 = new Person(Jane Doe, 25);
person1.getInfo();\nperson2.getInfo();\n```
Bu örnekte, `Person` fonksiyonu kullanarak iki farklı nesne oluşturduk (`person1` ve `person2`). `Person` fonksiyonu, nesnelerin `name` ve `age` özelliklerini tanımlıyor.
Ancak, `getInfo` fonksiyonu, nesnenin bir prototipinde tanımlanan bir özelliktir. Bu özellik, `Person.prototype` özelliği içinde tanımlanmaktadır. Bu özellik, tüm `Person` nesnelerinde kullanılabilir ve bu nedenle, `person1` ve `person2` nesneleri de bu özelliği kullanabilirler.
Bu örnekteki miras ilişkisi, nesnelerin prototipleri arasındaki miras ilişkisine dayanmaktadır. `Person.prototype` özelliği, `Object.prototype` prototipinden miras alınır. Bu nedenle, tüm `Person` nesneleri, `Object.prototype` özelliklerini de miras alırlar.
Prototip temelli programlama modeli, JavaScript'te nesne yönelimli programlamanın kilit yönlerinden biridir. Bu sayede, büyük ve karmaşık projelerde, kod tekrarını ve yapısı spaghettileşmesini önlemek için çok faydalıdır.
Prototip tabanlı programlama modeli, diğer programlama dillerinde de mevcuttur. Örneğin, Self, Lua ve Io gibi dillerde kullanılmaktadır. Ancak, JavaScript prototip tabanlı programlama modelini en popüler hale getirendir.
Sonuç olarak, prototip tabanlı nesne yönelimli programlama, nesne yönelimli programlamada kullanılan bir modeldir. JavaScript'te önemli bir yere sahiptir ve büyük projelerde kod tekrarını azaltmak için kullanılabilir. Bu yazıda, prototip tabanlı programlama modelinin işleyişine dair birkaç örnek verildi, ancak daha fazla örnek incelenerek bu konuya daha detaylı bir bakış açısı kazanılabilir.

JavaScript dilinde prototip tabanlı nesne yönelimli programlama nedir?

Adı : JavaScript dilinde prototip tabanlı nesne yönelimli programlama nedir?

JavaScript, dünyanın en popüler programlama dillerinden biridir ve nesne yönelimli programlama (OOP) da dahil olmak üzere birçok farklı programlama paradigmasını destekler. JavaScript'in nesne yönelimli programlama modeli, prototip tabanlıdır ve bu yazıda, bu paradigma hakkında ayrıntılı bilgi vereceğim.
Prototip tabanlı nesne yönelimli programlama, nesne yönelimli programlamanın bir alt kümesidir. Prototipler, nesnelerin özellikleri ve davranışları için şablonlar veya templateler sağlarlar. Bu sayede, bir nesne oluştururken, önceden oluşturulmuş bir prototipi temel alabilir ve bu prototipin özelliklerini ve davranışlarını miras alabilirsiniz.
Prototipler nesneler arasındaki miras ilişkilerini yönetirler ve böylece, prototip temelli bir programlama ortamı içinde, bir nesnenin sahip olduğu özelliklerin ve davranışların bir alt kümesini başka nesnelere aktarmak mümkündür. Bu nedenle, prototip tabanlı programlama modeli, özellikle daha büyük projelerde, kod tekrarlamasını azaltmak için çok faydalıdır.
JavaScript'de, her nesne bir prototip içerir ve bu prototip, nesnenin sahip olduğu özellikler ve davranışlar için şablon görevi görür. Başka bir deyişle, bir nesne bu prototipe erişerek, bu prototipte tanımlanan özellikleri ve davranışları miras alır.
Aşağıdaki örneği ele alalım:
```javascript\nfunction Person(name, age) {\n this.name = name;\n this.age = age;\n}
Person.prototype.getInfo = function() {\n console.log(this.name + is + this.age + years old.);\n}
var person1 = new Person(John Doe, 30);\nvar person2 = new Person(Jane Doe, 25);
person1.getInfo();\nperson2.getInfo();\n```
Bu örnekte, `Person` fonksiyonu kullanarak iki farklı nesne oluşturduk (`person1` ve `person2`). `Person` fonksiyonu, nesnelerin `name` ve `age` özelliklerini tanımlıyor.
Ancak, `getInfo` fonksiyonu, nesnenin bir prototipinde tanımlanan bir özelliktir. Bu özellik, `Person.prototype` özelliği içinde tanımlanmaktadır. Bu özellik, tüm `Person` nesnelerinde kullanılabilir ve bu nedenle, `person1` ve `person2` nesneleri de bu özelliği kullanabilirler.
Bu örnekteki miras ilişkisi, nesnelerin prototipleri arasındaki miras ilişkisine dayanmaktadır. `Person.prototype` özelliği, `Object.prototype` prototipinden miras alınır. Bu nedenle, tüm `Person` nesneleri, `Object.prototype` özelliklerini de miras alırlar.
Prototip temelli programlama modeli, JavaScript'te nesne yönelimli programlamanın kilit yönlerinden biridir. Bu sayede, büyük ve karmaşık projelerde, kod tekrarını ve yapısı spaghettileşmesini önlemek için çok faydalıdır.
Prototip tabanlı programlama modeli, diğer programlama dillerinde de mevcuttur. Örneğin, Self, Lua ve Io gibi dillerde kullanılmaktadır. Ancak, JavaScript prototip tabanlı programlama modelini en popüler hale getirendir.
Sonuç olarak, prototip tabanlı nesne yönelimli programlama, nesne yönelimli programlamada kullanılan bir modeldir. JavaScript'te önemli bir yere sahiptir ve büyük projelerde kod tekrarını azaltmak için kullanılabilir. Bu yazıda, prototip tabanlı programlama modelinin işleyişine dair birkaç örnek verildi, ancak daha fazla örnek incelenerek bu konuya daha detaylı bir bakış açısı kazanılabilir.


Dijital Kartvizit Web Sites

Gelişmiş Bir Çok Özelliği İle Dijital Kartvizit Web Sitenizi Bu Gün Kuralım!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


JavaScript prototip tabanlı nesne yönelimli programlama nesne yönelimli programlama paradigması miras ilişkisi prototip şablonları kod tekrarı azaltma büyük projeler işlevsellik mirası