• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Restoran Web Siteniz Olsun!

Üstelik QR Kod Menü Sistemi de Hediyemiz.

Sınırsız Menü, Sınırsız Yemek, SSL Sertifikası, Full Mobil Uyumlu, Full SEO Uyumlu
ve Daha bir çok özellik. Bugün kullanmaya başlayın.


JavaScript'te Nesneye Yönelik Programlama (OOP) Mantığı Nedir?

Adı : JavaScript'te Nesneye Yönelik Programlama (OOP) Mantığı Nedir?

Nesneye yönelik programlama (OOP) mantığı, bir programlama paradigmasıdır. Bu yaklaşım, programlamada kullanılan verileri ve işlevleri bir nesne olarak ele alarak, daha organize ve sürdürülebilir bir kod yapısı oluşturmayı amaçlar. OOP aynı zamanda, güvenli ve tekrar kullanılabilir kodlar yazmanızı da sağlar.
OOP'ta, bir nesne bir varlık olarak ele alınır ve bir örneğidir. Örneğin, bir araba nesnesi düşünün. Bu nesnenin özellikleri vardır, örneğin marka, model ve renk gibi. Ayrıca, araba nesnesinin işlevleri de vardır ; örneğin, hızlanma, frenleme ve direksiyon çevirme gibi. Bu özellikler ve işlevler araba nesnesinin özellikleridir ve bu özelliklerin hepsini birleştirerek, bir araba nesnesi oluşturabilirsiniz.
Özellikler ve işlevlerin nesnel geometri açısından, araba nesnesi, bir class (sınıf) olarak adlandırılan bir şema üzerinde tanımlanır. Bu araba sınıfı, yinelenen işlemleri çalıştıran ve kendi kendini sıyırabilen, tanımlı özellikleri ve işlevleri olan bir şemadır. Bu, benzer şekilde bir nesneyi özel olarak tanımlamak için kullanılabilir.
OOP, birçok dilden farklı şekilde uygulanabilir. JavaScript, bir fikir birliğiyle, bir prototip temelli OOP yaklaşımı geliştirdi. Bu, bir ana şablon üzerinde temel işlevli özellikler ve fonksiyonlar ile bir nesnenin özelliklerini oluşturmanıza imkan tanır. Şablon, nesneyi yeniden oluşturmak için kullanılan bir prototip aracılığıyla tüm nesnel özelliklerini içerir.
Şimdi, şimdiye kadar söylemek istediğime bir örnek verelim. Bir telefon nesnesini düşünelim. Bu nesnenin markası, modeli, renkleri, bellek boyutu, işletim sistemi gibi birçok özelliği vardır. Ayrıca, birçok işlevi vardır, örneğin arama yapmak, mesaj göndermek, internete erişmek ve fotoğraf çekmek gibi. Bu özellikler ve işlevler, bir telefon sınıfı ile tanımlanabilir. Şimdi, bu telefon sınıfını kullanarak, herhangi bir telefon nesnesi oluşturabilirsiniz. Telefon nesnesindeki özellikleri ve işlevleri yönetmek için, birçok yöntemi kullanabilirsiniz. Bu özellikler, kodun daha örgülü bir şekilde yazılmasına, düzenli bir biçimde oluşturulmasına ve daha bakımı kolay bir yapı oluşturulmasına olanak tanır.
Bununla birlikte, JavaScript OOP programlama paradigmasının temel kavramlarından biri kalıtımdır. Kalıtımda, bir nesne başka bir nesne tarafından miras alınabilir. Bu, bir sınıfın veya nesnenin özelliklerinin diğer nesnelere de geçebileceği anlamına gelir. Örneğin, bir araba nesnesi renk özelliği yönlendirilebilir. Ayrıca, X araba üreticisinin bir araba nesnesinin özelliklerini kullanarak yeni bir nesne oluşturabilirsiniz ve özelliklerin büyük bir kısmı miras olarak kalabilir.
Özetle, OOP, verileri farklı nesneler olarak tanımlar ve her nesne, özelleştirilebilir özelliklere ve işlevlere sahiptir. JavaScript'te OOP, bir nesnenin nasıl oluşturulduğunu ve işlevlerinin nasıl yönetileceğini tanımlamak için kullanılır. Bu yaklaşım, kodun daha örgülü bir şekilde yazılmasını, daha düzenli bir biçimde oluşturulmasını ve daha kolay bakım yapılabilmesini sağlar. Ayrıca, kalıtım, tekrar kullanılabilir kod yazmanızı sağlar ve kodun daha analitik hale gelmesini sağlar.

JavaScript'te Nesneye Yönelik Programlama (OOP) Mantığı Nedir?

Adı : JavaScript'te Nesneye Yönelik Programlama (OOP) Mantığı Nedir?

Nesneye yönelik programlama (OOP) mantığı, bir programlama paradigmasıdır. Bu yaklaşım, programlamada kullanılan verileri ve işlevleri bir nesne olarak ele alarak, daha organize ve sürdürülebilir bir kod yapısı oluşturmayı amaçlar. OOP aynı zamanda, güvenli ve tekrar kullanılabilir kodlar yazmanızı da sağlar.
OOP'ta, bir nesne bir varlık olarak ele alınır ve bir örneğidir. Örneğin, bir araba nesnesi düşünün. Bu nesnenin özellikleri vardır, örneğin marka, model ve renk gibi. Ayrıca, araba nesnesinin işlevleri de vardır ; örneğin, hızlanma, frenleme ve direksiyon çevirme gibi. Bu özellikler ve işlevler araba nesnesinin özellikleridir ve bu özelliklerin hepsini birleştirerek, bir araba nesnesi oluşturabilirsiniz.
Özellikler ve işlevlerin nesnel geometri açısından, araba nesnesi, bir class (sınıf) olarak adlandırılan bir şema üzerinde tanımlanır. Bu araba sınıfı, yinelenen işlemleri çalıştıran ve kendi kendini sıyırabilen, tanımlı özellikleri ve işlevleri olan bir şemadır. Bu, benzer şekilde bir nesneyi özel olarak tanımlamak için kullanılabilir.
OOP, birçok dilden farklı şekilde uygulanabilir. JavaScript, bir fikir birliğiyle, bir prototip temelli OOP yaklaşımı geliştirdi. Bu, bir ana şablon üzerinde temel işlevli özellikler ve fonksiyonlar ile bir nesnenin özelliklerini oluşturmanıza imkan tanır. Şablon, nesneyi yeniden oluşturmak için kullanılan bir prototip aracılığıyla tüm nesnel özelliklerini içerir.
Şimdi, şimdiye kadar söylemek istediğime bir örnek verelim. Bir telefon nesnesini düşünelim. Bu nesnenin markası, modeli, renkleri, bellek boyutu, işletim sistemi gibi birçok özelliği vardır. Ayrıca, birçok işlevi vardır, örneğin arama yapmak, mesaj göndermek, internete erişmek ve fotoğraf çekmek gibi. Bu özellikler ve işlevler, bir telefon sınıfı ile tanımlanabilir. Şimdi, bu telefon sınıfını kullanarak, herhangi bir telefon nesnesi oluşturabilirsiniz. Telefon nesnesindeki özellikleri ve işlevleri yönetmek için, birçok yöntemi kullanabilirsiniz. Bu özellikler, kodun daha örgülü bir şekilde yazılmasına, düzenli bir biçimde oluşturulmasına ve daha bakımı kolay bir yapı oluşturulmasına olanak tanır.
Bununla birlikte, JavaScript OOP programlama paradigmasının temel kavramlarından biri kalıtımdır. Kalıtımda, bir nesne başka bir nesne tarafından miras alınabilir. Bu, bir sınıfın veya nesnenin özelliklerinin diğer nesnelere de geçebileceği anlamına gelir. Örneğin, bir araba nesnesi renk özelliği yönlendirilebilir. Ayrıca, X araba üreticisinin bir araba nesnesinin özelliklerini kullanarak yeni bir nesne oluşturabilirsiniz ve özelliklerin büyük bir kısmı miras olarak kalabilir.
Özetle, OOP, verileri farklı nesneler olarak tanımlar ve her nesne, özelleştirilebilir özelliklere ve işlevlere sahiptir. JavaScript'te OOP, bir nesnenin nasıl oluşturulduğunu ve işlevlerinin nasıl yönetileceğini tanımlamak için kullanılır. Bu yaklaşım, kodun daha örgülü bir şekilde yazılmasını, daha düzenli bir biçimde oluşturulmasını ve daha kolay bakım yapılabilmesini sağlar. Ayrıca, kalıtım, tekrar kullanılabilir kod yazmanızı sağlar ve kodun daha analitik hale gelmesini sağlar.


Dijital Kartvizit Web Sites

Gelişmiş Bir Çok Özelliği İle Dijital Kartvizit Web Sitenizi Bu Gün Kuralım!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Nesneye yönelik programlama sınıf nesne özellikler işlevler kalıtım prototip yönetim sürdürülebilirlik