*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Dünya genelinde COVID-19 pandemisi, hayatımızın her alanını etkilemeye devam ediyor. Alınan tedbirler ve kısıtlamalar, insanların evlerinde daha fazla zaman geçirmesine neden oldu. Bu durum, espor dünyasında da yansımalarını gösterdi. Peki, COVID-19'un espor dünyasına etkileri neler oldu?
E-spor, son yıllarda hızlı bir şekilde gelişti. Dünya genelinde milyonlarca insanın ilgi duyduğu ve takip ettiği bir sektör haline geldi. Yerel ve uluslararası turnuvalar düzenleniyor, büyük şirketler de yatırımlarını e-spor dünyasına yönlendiriyorlar. Ancak, COVID-19 salgını nedeniyle bu turnuvaların iptal edilmesi, oyun geliştiricilerinin planlarını değiştirmesine neden oldu.
Birçok önemli turnuva iptal edildi
Örneğin, Dota 2'nin en önemli turnuvalarından biri olan The International 2020 iptal edildi. Bu turnuva 2020 Ağustos ayında İsveç'te yapılması planlanıyordu, ancak COVID-19 nedeniyle bu planlar bozuldu. Benzer şekilde, League of Legends'un Dünya Şampiyonası da dünya genelinde milyonlar tarafından takip edilen, en önemli turnuvalarından biri. Ancak, salgın nedeniyle bu turnuvanın da ertelenmesi söz konusu oldu.
E-sporlar evlerimize taşındı
Ancak, COVID-19 salgını, e-spor dünyasına olumsuz etkilerinin yanında, olumlu etkileri de beraberinde getirdi. Özellikle, evde kalmak zorunda olan insanlar, e-sporlara daha fazla ilgi duymaya başladılar. Oyun geliştiricileri de bu duruma uyum sağlamak için, oyunların online oynanabilirliğini artırdılar. Böylece, e-sporlar evlerimize taşındı.
Esports organizasyonları ve profesyonel takımlar, online turnuvalar düzenleyerek bu sektörü sürdürmeye devam ettiler. Örneğin, LEC (League of Legends European Championship) organizasyonu, tüm LEC maçlarını internet üzerinden yaptı. Benzer şekilde, profesyonel takımlar da online turnuvalara katılarak, takımlarının performansını sürdürmeye çalıştılar.
Twitch, en popüler canlı yayın platformlarından biri
Bu süreçte, Twitch gibi canlı yayın platformları da büyük bir ilgi gördü. Birçok insan, evde kaldığı süre boyunca, Twitch üzerinden takım maçlarını ya da popüler oyunları takip etmeye başladı. Bu platform, e-spor dünyasının popülerliğinin artmasına da neden oldu.
Sonuç olarak, COVID-19 salgını, tüm dünyayı olduğu gibi e-spor dünyasını da etkiledi. Önemli turnuvaların iptal edilmesi, bu sektördeki şirketlerin de maddi olarak zarar etmesine neden oldu. Ancak, evde kalma süreci, e-sporlara daha fazla ilgi duyulmasına neden oldu. Oyun geliştiricileri, bu duruma uyum sağlayarak, online oynanabilirliği artırdılar. Esports organizasyonları ve profesyonel takımlar da online turnuvalarla, sektörü sürdürmeye çalıştılar. Twitch gibi platformlar ise, e-spor dünyasının popülerliğinin artmasına neden oldu.
Dünya genelinde COVID-19 pandemisi, hayatımızın her alanını etkilemeye devam ediyor. Alınan tedbirler ve kısıtlamalar, insanların evlerinde daha fazla zaman geçirmesine neden oldu. Bu durum, espor dünyasında da yansımalarını gösterdi. Peki, COVID-19'un espor dünyasına etkileri neler oldu?
E-spor, son yıllarda hızlı bir şekilde gelişti. Dünya genelinde milyonlarca insanın ilgi duyduğu ve takip ettiği bir sektör haline geldi. Yerel ve uluslararası turnuvalar düzenleniyor, büyük şirketler de yatırımlarını e-spor dünyasına yönlendiriyorlar. Ancak, COVID-19 salgını nedeniyle bu turnuvaların iptal edilmesi, oyun geliştiricilerinin planlarını değiştirmesine neden oldu.
Birçok önemli turnuva iptal edildi
Örneğin, Dota 2'nin en önemli turnuvalarından biri olan The International 2020 iptal edildi. Bu turnuva 2020 Ağustos ayında İsveç'te yapılması planlanıyordu, ancak COVID-19 nedeniyle bu planlar bozuldu. Benzer şekilde, League of Legends'un Dünya Şampiyonası da dünya genelinde milyonlar tarafından takip edilen, en önemli turnuvalarından biri. Ancak, salgın nedeniyle bu turnuvanın da ertelenmesi söz konusu oldu.
E-sporlar evlerimize taşındı
Ancak, COVID-19 salgını, e-spor dünyasına olumsuz etkilerinin yanında, olumlu etkileri de beraberinde getirdi. Özellikle, evde kalmak zorunda olan insanlar, e-sporlara daha fazla ilgi duymaya başladılar. Oyun geliştiricileri de bu duruma uyum sağlamak için, oyunların online oynanabilirliğini artırdılar. Böylece, e-sporlar evlerimize taşındı.
Esports organizasyonları ve profesyonel takımlar, online turnuvalar düzenleyerek bu sektörü sürdürmeye devam ettiler. Örneğin, LEC (League of Legends European Championship) organizasyonu, tüm LEC maçlarını internet üzerinden yaptı. Benzer şekilde, profesyonel takımlar da online turnuvalara katılarak, takımlarının performansını sürdürmeye çalıştılar.
Twitch, en popüler canlı yayın platformlarından biri
Bu süreçte, Twitch gibi canlı yayın platformları da büyük bir ilgi gördü. Birçok insan, evde kaldığı süre boyunca, Twitch üzerinden takım maçlarını ya da popüler oyunları takip etmeye başladı. Bu platform, e-spor dünyasının popülerliğinin artmasına da neden oldu.
Sonuç olarak, COVID-19 salgını, tüm dünyayı olduğu gibi e-spor dünyasını da etkiledi. Önemli turnuvaların iptal edilmesi, bu sektördeki şirketlerin de maddi olarak zarar etmesine neden oldu. Ancak, evde kalma süreci, e-sporlara daha fazla ilgi duyulmasına neden oldu. Oyun geliştiricileri, bu duruma uyum sağlayarak, online oynanabilirliği artırdılar. Esports organizasyonları ve profesyonel takımlar da online turnuvalarla, sektörü sürdürmeye çalıştılar. Twitch gibi platformlar ise, e-spor dünyasının popülerliğinin artmasına neden oldu.
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle