• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Danışmanlık Web Sitesi

Onlarca Danışmanlık Web Sitesinden Biri Mutlaka Size Göre!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Adı : Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Nesne Yönelimli Programlama (NYP) , programlamada kullanılan bir paradigmadır. Yazılım geliştirmede kullanılan bir yöntem olan NYP ile programlar bir dizi nesne veya obje temel alınarak tasarlanır. Bu temel nesneler, verileri ve bu verileri işlemek için kullanılan metotları içerir. Bu şekilde program, gerçek dünyadaki nesnelerin benzerlikleri ve ilişkileri üzerinden modellenir.

NYP'nin temelinde \"sınıf\" kavramı vardır. Sınıf, bir nesnenin özelliklerini ve bu nesnenin yapabileceği işlemleri tanımlayan bir şablondur. Örneğin, araba sınıfı bir arabanın marka, model, renk gibi özelliklerini tanımlayabilir ve araba ile ilgili işlemleri (hareket etmek, durmak, hızlanmak vb.) içerebilir. Bu tanımlandıktan sonra, bu şablondan bir veya daha fazla \"nesne\" üretmek mümkündür. Her bir nesne, sınıf tarafından tanımlanan özelliklere ve yöntemlere sahiptir.

NYP'nin en önemli avantajlarından biri, karmaşık sistemleri daha küçük ve daha yönetilebilir parçalara bölebilme yeteneğidir. Her bir nesne, belirli bir amacı yerine getirmek için bir arada çalışır ve buna göre tasarlanmış metotları kullanır. Bu da kodun daha okunabilir, anlaşılır ve daha kolay bakım yapılabilir olmasını sağlar.

Ayrıca, NYP'de nesneler arasında \"kalıtım\" veya \"miras alma\" kavramı bulunur. Bu kavram sayesinde mevcut bir sınıftan yeni bir sınıf türetilerek, yeni sınıfın bazı özelliklerini ve metotlarını almak mümkün olur. Bu, aynı tip nesnelerin tekrar tekrar tanımlanmasını engeller ve kodun daha verimli ve yeniden kullanılabilir olmasını sağlar.

NYP'nin örneklerine bakacak olursak, düşünün ki bir bankanın müşteri hesaplarını yöneten bir program yazmak istiyoruz. Bu programda \"hesap\" adında bir sınıf oluşturabilir ve bu sınıfın özellikleri olarak hesap numarası, müşteri adı, hesap bakiyesi vb. bilgileri tanımlayabiliriz. Ardından, bu sınıfa müşterilerin hesapları üzerinde yapabilecekleri işlemleri temsil eden metotları ekleyebiliriz. Örneğin, para yatırma, para çekme, bakiye sorgulama gibi.

Başka bir örnek olarak, bir oyun yazmak istediğimizi düşünelim. Bu oyunun içinde çeşitli karakterler bulunacak ve her karakterin farklı özellikleri ve yetenekleri olacak. Örneğin, \"savaşçı\" karakteri bir kılıç kullanabilmeli ve güçlü vurabilme özelliğine sahip olmalı. Bu durumda, \"savaşçı\" karakteri için ayrı bir sınıf oluşturabilir ve bu sınıfa kılıç kullanma, vurma yeteneği gibi özellikleri ve metotları ekleyebiliriz. Ayrıca, \"savaşçı\" karakteri, \"genel karakter\" sınıfından türetilebilir ve \"genel karakter\" sınıfında bulunan bazı özellikler ve metotlar üzerine ek olarak kendi özelliklerini ve metotlarını da ekleyebilir.

Sık Sorulan Sorular

1. Nesne Yönelimli Programlama nedir?
Nesne Yönelimli Programlama, programların gerçek dünyadaki nesnelerin benzerlikleri ve ilişkileri üzerinden modellendiği ve tasarlandığı bir paradigmadır.

2. NYP'nin avantajları nelerdir?
NYP kodun daha okunabilir, anlaşılır ve bakım yapılabilir olmasını sağlar. Ayrıca, karmaşık sistemleri daha küçük ve daha yönetilebilir parçalara bölebilme yeteneğine sahiptir.

3. NYP'nin örnekleri nelerdir?
Banka hesapları yönetimi veya bir oyun karakterlerinin tasarlanması gibi herhangi bir programlama probleminde NYP kullanılabilir.

4. Kalıtım nedir ve NYP'deki önemi nedir?
Kalıtım, bir sınıfın var olan bir sınıftan bazı özelliklerini ve metotlarını almasıdır. Bu sayede aynı türden nesnelerin tekrar tekrar tanımlanması engellenir ve kodun verimli ve yeniden kullanılabilir olmasını sağlar."

Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Adı : Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Nesne Yönelimli Programlama (NYP) , programlamada kullanılan bir paradigmadır. Yazılım geliştirmede kullanılan bir yöntem olan NYP ile programlar bir dizi nesne veya obje temel alınarak tasarlanır. Bu temel nesneler, verileri ve bu verileri işlemek için kullanılan metotları içerir. Bu şekilde program, gerçek dünyadaki nesnelerin benzerlikleri ve ilişkileri üzerinden modellenir.

NYP'nin temelinde \"sınıf\" kavramı vardır. Sınıf, bir nesnenin özelliklerini ve bu nesnenin yapabileceği işlemleri tanımlayan bir şablondur. Örneğin, araba sınıfı bir arabanın marka, model, renk gibi özelliklerini tanımlayabilir ve araba ile ilgili işlemleri (hareket etmek, durmak, hızlanmak vb.) içerebilir. Bu tanımlandıktan sonra, bu şablondan bir veya daha fazla \"nesne\" üretmek mümkündür. Her bir nesne, sınıf tarafından tanımlanan özelliklere ve yöntemlere sahiptir.

NYP'nin en önemli avantajlarından biri, karmaşık sistemleri daha küçük ve daha yönetilebilir parçalara bölebilme yeteneğidir. Her bir nesne, belirli bir amacı yerine getirmek için bir arada çalışır ve buna göre tasarlanmış metotları kullanır. Bu da kodun daha okunabilir, anlaşılır ve daha kolay bakım yapılabilir olmasını sağlar.

Ayrıca, NYP'de nesneler arasında \"kalıtım\" veya \"miras alma\" kavramı bulunur. Bu kavram sayesinde mevcut bir sınıftan yeni bir sınıf türetilerek, yeni sınıfın bazı özelliklerini ve metotlarını almak mümkün olur. Bu, aynı tip nesnelerin tekrar tekrar tanımlanmasını engeller ve kodun daha verimli ve yeniden kullanılabilir olmasını sağlar.

NYP'nin örneklerine bakacak olursak, düşünün ki bir bankanın müşteri hesaplarını yöneten bir program yazmak istiyoruz. Bu programda \"hesap\" adında bir sınıf oluşturabilir ve bu sınıfın özellikleri olarak hesap numarası, müşteri adı, hesap bakiyesi vb. bilgileri tanımlayabiliriz. Ardından, bu sınıfa müşterilerin hesapları üzerinde yapabilecekleri işlemleri temsil eden metotları ekleyebiliriz. Örneğin, para yatırma, para çekme, bakiye sorgulama gibi.

Başka bir örnek olarak, bir oyun yazmak istediğimizi düşünelim. Bu oyunun içinde çeşitli karakterler bulunacak ve her karakterin farklı özellikleri ve yetenekleri olacak. Örneğin, \"savaşçı\" karakteri bir kılıç kullanabilmeli ve güçlü vurabilme özelliğine sahip olmalı. Bu durumda, \"savaşçı\" karakteri için ayrı bir sınıf oluşturabilir ve bu sınıfa kılıç kullanma, vurma yeteneği gibi özellikleri ve metotları ekleyebiliriz. Ayrıca, \"savaşçı\" karakteri, \"genel karakter\" sınıfından türetilebilir ve \"genel karakter\" sınıfında bulunan bazı özellikler ve metotlar üzerine ek olarak kendi özelliklerini ve metotlarını da ekleyebilir.

Sık Sorulan Sorular

1. Nesne Yönelimli Programlama nedir?
Nesne Yönelimli Programlama, programların gerçek dünyadaki nesnelerin benzerlikleri ve ilişkileri üzerinden modellendiği ve tasarlandığı bir paradigmadır.

2. NYP'nin avantajları nelerdir?
NYP kodun daha okunabilir, anlaşılır ve bakım yapılabilir olmasını sağlar. Ayrıca, karmaşık sistemleri daha küçük ve daha yönetilebilir parçalara bölebilme yeteneğine sahiptir.

3. NYP'nin örnekleri nelerdir?
Banka hesapları yönetimi veya bir oyun karakterlerinin tasarlanması gibi herhangi bir programlama probleminde NYP kullanılabilir.

4. Kalıtım nedir ve NYP'deki önemi nedir?
Kalıtım, bir sınıfın var olan bir sınıftan bazı özelliklerini ve metotlarını almasıdır. Bu sayede aynı türden nesnelerin tekrar tekrar tanımlanması engellenir ve kodun verimli ve yeniden kullanılabilir olmasını sağlar."


Firma Web Siteniz Var mı?

Mükemmel Bir Firma Web Siteniz Olsun, Bugün Kullanmaya Başlayın

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Nesne Yönelimli Programlama modüler programlama yeniden kullanılabilir kodlar kod kalitesi büyük projeler veri yapıları diziler listeler sınıflar