• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

E-Ticaret Premium

Basit, Hızlı, Etkili ve Mükemmel bir E-Ticaret Siteniz Olsun

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Yönetimi: Kriz Anında İşletmenizdeki İnsan Kaynaklarına Karşı Tutumunuz Nasıl Olmalı?

Adı : Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Yönetimi: Kriz Anında İşletmenizdeki İnsan Kaynaklarına Karşı Tutumunuz Nasıl Olmalı?

Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Yönetimi

Kriz anlarında işletmelerin en önemli kaynağı çalışanlarıdır. İşletmenizdeki insan kaynaklarına karşı tutumunuz, kriz yönetiminin başarısı için kritik bir öneme sahiptir. Bu nedenle, kriz yönetiminde insan kaynakları yönetimi stratejileri geliştirmek, çalışanların olası etkileri hakkında bilgi sahibi olmak, işletmenin kriz sonrası toparlanması için hayati bir rol oynar.

Kriz Anında İşletmenizdeki İnsan Kaynaklarına Karşı Tutum

İşletmenizin kriz anında karşılaması gereken ilk ihtiyaç, çalışanlarınızın psikolojik durumudur. Bu gibi durumlarda birçok insan kaygı, stres ve belirsizlik yaşayabilir. İşletmenizin insan kaynakları yönetimi olarak, çalışanlarınızın psikolojik olarak rahatlamaları için bir strateji geliştirmelisiniz.

Bir diğer önemli yetenek işletmenizdeki iletişimdir. İşletmenizdeki insan kaynakları yönetimi ekibi kriz anında çalışanlarla iletişim kurarak son durum ve gerekli olan güncellemeler hakkında bilgilendirmeler yapmalıdır. Çalışanların belirlenmiş bir kontak noktası veya bilgi toplama yerleri olmalıdır.

Kriz yönetiminin başarısı için çalışanlarınızın eğitimleri arttırmanız gerekir. Kriz yönetimi ile ilgili eğitimler ve ufak tatbikatlar ile çalışanlarınızın hazırlıklı olmalarını sağlamalısınız. Bu yetkinlikleri kazanan çalışanların kriz anında yöneticilik yapmasına izin verilebilir.

Kriz anında işletmenizde mevcut personelini korumak için, insan kaynakları yönetimi ekibinizin koruyucu önlemleri belirlemesi gerekmektedir. Mümkün olduğunca işten çıkarmak yerine örneğin, tersine staj, ücretsiz izin, yarı zamanlı çalışma gibi alternatif çözümler değerlendirilebilir.

Değişik Örnekler

Covid-19 Pandemisi
İşletmeler pandemi krizinin ortasında kısa vadede tepki verip insan kaynakları yönetimi olarak elemanların evden çalışma gibi esneklikleri sunarak, krizi yönetebilirler. Uzun vadede, insan kaynakları yönetimi bundan sonraki iş modellerine uygun ve esnek bir yapılanmaya geçebilirler.

Ekonomik Kriz
2018 yılının sonlarında Türkiye’nin ekonomik krizi ile baş etmek zorunda kalan birçok işletme, maliyetleri azaltmak veya işleri azaltmak gibi çözümler düşünmüşlerdir. İnsan kaynakları yönetimi olarak işletmeler, çalışanların sosyal ve güvenlik haklarını korumaya çalışarak krizi yönetmişlerdir.

Doğal Afetler
Doğal afetlerde maddi hasardan çok insan kaynaklarına karşı duyarlılık daha fazla önem kazanır. İşletme yöneticilerinin insan kaynakları yönetimi, acil ve gerekli müdahaleleri yaparak çalışanların güvende olduğundan emin olmalıdır. Kriz yönetimi ekibinde birkaç çalışanın yetkinlik kazanarak, doğal afetlerde işletmeyi yönetme ve çalışanları koruma konularında deneyimli hale gelmeleri gerekmektedir.

Sık Sorulan Sorular

S: İnsan kaynakları yönetimi kriz anında ne yapmalıdır?
C: Kriz anındaki ilk ihtiyaç çalışanların psikolojik durumudur. İletişim kurarak, eğitimler vererek, koruyucu önlemler almaya çalışarak çalışanlara yardımcı olmalıdırlar.

S: İşletme müşterileri, çalışanların durumuna karşı ilgilenir mi?
C: Çalışanlar işletme için en önemli varlıklardır. İşletme çalışanlarına hoşgörülük göstermek, kriz döneminde müşteri memnuniyetinin en yüksek düzeyde sağlanmasında etkili bir faktördür.

S: Çalışanlarım için neler yapabilirim?
C: Kriz anında çalışanlar ile verimli ve sık sık iletişim kurun. Onlara kendilerini kullanışlı hissettirmek adına eğitim, seminerler ve tatbikatlar düzenleyebilirsiniz. Aynı zamanda işletmenin en önemli kaynaklarından biri işten çıkartılmalar hariç koruyucu önlemler alın."

Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Yönetimi: Kriz Anında İşletmenizdeki İnsan Kaynaklarına Karşı Tutumunuz Nasıl Olmalı?

Adı : Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Yönetimi: Kriz Anında İşletmenizdeki İnsan Kaynaklarına Karşı Tutumunuz Nasıl Olmalı?

Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Yönetimi

Kriz anlarında işletmelerin en önemli kaynağı çalışanlarıdır. İşletmenizdeki insan kaynaklarına karşı tutumunuz, kriz yönetiminin başarısı için kritik bir öneme sahiptir. Bu nedenle, kriz yönetiminde insan kaynakları yönetimi stratejileri geliştirmek, çalışanların olası etkileri hakkında bilgi sahibi olmak, işletmenin kriz sonrası toparlanması için hayati bir rol oynar.

Kriz Anında İşletmenizdeki İnsan Kaynaklarına Karşı Tutum

İşletmenizin kriz anında karşılaması gereken ilk ihtiyaç, çalışanlarınızın psikolojik durumudur. Bu gibi durumlarda birçok insan kaygı, stres ve belirsizlik yaşayabilir. İşletmenizin insan kaynakları yönetimi olarak, çalışanlarınızın psikolojik olarak rahatlamaları için bir strateji geliştirmelisiniz.

Bir diğer önemli yetenek işletmenizdeki iletişimdir. İşletmenizdeki insan kaynakları yönetimi ekibi kriz anında çalışanlarla iletişim kurarak son durum ve gerekli olan güncellemeler hakkında bilgilendirmeler yapmalıdır. Çalışanların belirlenmiş bir kontak noktası veya bilgi toplama yerleri olmalıdır.

Kriz yönetiminin başarısı için çalışanlarınızın eğitimleri arttırmanız gerekir. Kriz yönetimi ile ilgili eğitimler ve ufak tatbikatlar ile çalışanlarınızın hazırlıklı olmalarını sağlamalısınız. Bu yetkinlikleri kazanan çalışanların kriz anında yöneticilik yapmasına izin verilebilir.

Kriz anında işletmenizde mevcut personelini korumak için, insan kaynakları yönetimi ekibinizin koruyucu önlemleri belirlemesi gerekmektedir. Mümkün olduğunca işten çıkarmak yerine örneğin, tersine staj, ücretsiz izin, yarı zamanlı çalışma gibi alternatif çözümler değerlendirilebilir.

Değişik Örnekler

Covid-19 Pandemisi
İşletmeler pandemi krizinin ortasında kısa vadede tepki verip insan kaynakları yönetimi olarak elemanların evden çalışma gibi esneklikleri sunarak, krizi yönetebilirler. Uzun vadede, insan kaynakları yönetimi bundan sonraki iş modellerine uygun ve esnek bir yapılanmaya geçebilirler.

Ekonomik Kriz
2018 yılının sonlarında Türkiye’nin ekonomik krizi ile baş etmek zorunda kalan birçok işletme, maliyetleri azaltmak veya işleri azaltmak gibi çözümler düşünmüşlerdir. İnsan kaynakları yönetimi olarak işletmeler, çalışanların sosyal ve güvenlik haklarını korumaya çalışarak krizi yönetmişlerdir.

Doğal Afetler
Doğal afetlerde maddi hasardan çok insan kaynaklarına karşı duyarlılık daha fazla önem kazanır. İşletme yöneticilerinin insan kaynakları yönetimi, acil ve gerekli müdahaleleri yaparak çalışanların güvende olduğundan emin olmalıdır. Kriz yönetimi ekibinde birkaç çalışanın yetkinlik kazanarak, doğal afetlerde işletmeyi yönetme ve çalışanları koruma konularında deneyimli hale gelmeleri gerekmektedir.

Sık Sorulan Sorular

S: İnsan kaynakları yönetimi kriz anında ne yapmalıdır?
C: Kriz anındaki ilk ihtiyaç çalışanların psikolojik durumudur. İletişim kurarak, eğitimler vererek, koruyucu önlemler almaya çalışarak çalışanlara yardımcı olmalıdırlar.

S: İşletme müşterileri, çalışanların durumuna karşı ilgilenir mi?
C: Çalışanlar işletme için en önemli varlıklardır. İşletme çalışanlarına hoşgörülük göstermek, kriz döneminde müşteri memnuniyetinin en yüksek düzeyde sağlanmasında etkili bir faktördür.

S: Çalışanlarım için neler yapabilirim?
C: Kriz anında çalışanlar ile verimli ve sık sık iletişim kurun. Onlara kendilerini kullanışlı hissettirmek adına eğitim, seminerler ve tatbikatlar düzenleyebilirsiniz. Aynı zamanda işletmenin en önemli kaynaklarından biri işten çıkartılmalar hariç koruyucu önlemler alın."


Restoran Web Siteniz Olsun!

Üstelik QR Kod Menü Sistemi de Hediyemiz.

Sınırsız Menü, Sınırsız Yemek, SSL Sertifikası, Full Mobil Uyumlu, Full SEO Uyumlu
ve Daha bir çok özellik. Bugün kullanmaya başlayın.


Kriz yönetimi insan kaynakları yönetimi tutum işletme kriz anında insan kaynakları yönetim karşı