*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
E-ihracat, işletmelerin internet üzerinden yaptıkları ihracat faaliyetidir. Yani, ürün ve hizmetlerin online platformlar üzerinden diğer ülkelerdeki müşterilere satılması anlamına gelir. Fiziksel mağaza açmadan, ülke sınırlarını aşarak dış pazarlarda var olma imkanı sunar. Ancak, bu işlem öncesi yapılması gereken en önemli adımlardan biri pazar araştırması ve analizidir.
Pazar araştırması, bir ürününü veya hizmetin belirlenmiş bir pazarlama hedefi kapsamında belirli bir bölgedeki tüketici taleplerinin, ihtiyaçlarının ve davranışlarının sistematik olarak incelenmesidir. Bu araştırma, e-ihracatta da oldukça önemlidir. Bir ürünün başka bir ülkede nasıl karşılık bulacağı, müşterilerin ürüne ödediği fiyat, müşteri beklentileri, ürünün yasal uygunluğu vb. konularda bilgi sahibi olmak, işletmenin ihracat başarısını etkilemektedir.
İşte, e-ihracatta pazar araştırması ve analizi yaparken dikkat edilmesi gereken özellikler:
- Pazar büyüklüğü ve potansiyeli: Hangi ülkelerin hedef kitle açısından avantajlı olduğunu belirlemek, işletmen için önemlidir. Bu nedenle, o ülkedeki internet kullanıcı sayısı, satın alma gücü, yaş aralığı vb. gibi faktörler pazarın büyüklüğünü ve potansiyelini belirlemeye yardım eder.
- Rekabet analizi: Belirlenen ürün kategorisinde en çok tercih edilen markalar, fiyat aralıkları, hedef kitlenin ilgi alanları, ihracata yönelik fırsatlar ve tehditler, rakip işletmelerin faaliyetleri, benzer ürünlere talep var mı gibi konuların araştırılması işletmenin rekabet avantajını sağlar.
- Kültürel farklılıklar: Yeni bir pazarda iş yapmadan önce, hedef ülkenin kültürünü, sosyal değerlerini ve davranış kalıplarını tanımak gerekmektedir. Bu, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve taleplerini anlamak açısından önemlidir. Mesela, Türkiye’de Sunexpress hangi ülkelerde hizmet veriyor diye bakarsak; gelen misafirlerin özelliklerine göre uçağın içini, yiyecek-içecek seçeneklerini adaptasyonu yapılmıştır.
- Yasal mevzuat ve sertifika gereklilikleri: Uluslararası düzeyde satış yaparken ürünün hangi yasal standartlara uygun olması gerektiği, ithalat/ihracat düzenlemeleri, ülke özelinde alınması gereken sertifikalar vb. konularda bilgi sahibi olmak şarttır.
- E-Ticaret platformları: Hangi e-ticaret sitelerinin hedef pazar için uygun olduğunu belirlemek işletmenin satış stratejisinin şekillenmesinde önemlidir. eBay, Amazon ya da Alibaba, dünya genelinde tanınıyorsa daha etkili bir satış yapılabilir.
Birkaç örnek verecek olursak;
- Türkiye’de butik kahve dükkanları açan bir girişimci, Amerika’ya nasıl ihracat yapabilir ya da Amerika’daki bir internet sitesi açarak satış yapabilir.
- Türkiye’nin önemli dünya liman şehirlerinden biri olan İzmir’de bulunan bir tasarım firması, Almanya’daki online platformlar üzerinden satış yaparak, satış hacmini arttırabilir.
- Alarko Carrier, klima sanayisinde dünya lideri olmayı hedefleyen bir şirket. Bu nedenle, yurtiçi ve yurtdışı pazar araştırmaları yaparak, potansiyel ülkeleri belirleyip, gelen ihracat talepleri değerlendirerek çözüm sunmaktadır.
Sık sorulan sorular:
1. Pazar araştırması yapmanın önemi nedir?
- Pazar araştırması işletme için hem yatırım planlama sürecinde hem de satış başarısında oldukça önemlidir. Belirlenen pazar hedeflerine yönelik stratejilerin belirlenmesinde önemli rol oynar.
2. Pazar araştırması yapmak için nereden başlamalıyız?
- Pazar araştırmasına başlamadan önce belirlenen sektördeki öncü firmalar, üretim yeri, müşteri profili gibi konuların incelenmesi gerekir.
3. Hangi araçlarla pazar araştırması yapabilirim?
- Online araçlar, sosyal medya, işletme dernekleri ve Ajanslar, firmaların pazar araştırması yapabileceği kaynaklar arasındadır.
4. Pazar araştırması yaptıktan sonra en doğru ihracat stratejisi ne olmalıdır?
- Belirlenen pazar hedeflerine yönelik sağlam bir strateji belirlemek ve doğru satış kanallarını seçmek doğru ihracatı planlamanıza yardımcı olacaktır."
E-ihracat, işletmelerin internet üzerinden yaptıkları ihracat faaliyetidir. Yani, ürün ve hizmetlerin online platformlar üzerinden diğer ülkelerdeki müşterilere satılması anlamına gelir. Fiziksel mağaza açmadan, ülke sınırlarını aşarak dış pazarlarda var olma imkanı sunar. Ancak, bu işlem öncesi yapılması gereken en önemli adımlardan biri pazar araştırması ve analizidir.
Pazar araştırması, bir ürününü veya hizmetin belirlenmiş bir pazarlama hedefi kapsamında belirli bir bölgedeki tüketici taleplerinin, ihtiyaçlarının ve davranışlarının sistematik olarak incelenmesidir. Bu araştırma, e-ihracatta da oldukça önemlidir. Bir ürünün başka bir ülkede nasıl karşılık bulacağı, müşterilerin ürüne ödediği fiyat, müşteri beklentileri, ürünün yasal uygunluğu vb. konularda bilgi sahibi olmak, işletmenin ihracat başarısını etkilemektedir.
İşte, e-ihracatta pazar araştırması ve analizi yaparken dikkat edilmesi gereken özellikler:
- Pazar büyüklüğü ve potansiyeli: Hangi ülkelerin hedef kitle açısından avantajlı olduğunu belirlemek, işletmen için önemlidir. Bu nedenle, o ülkedeki internet kullanıcı sayısı, satın alma gücü, yaş aralığı vb. gibi faktörler pazarın büyüklüğünü ve potansiyelini belirlemeye yardım eder.
- Rekabet analizi: Belirlenen ürün kategorisinde en çok tercih edilen markalar, fiyat aralıkları, hedef kitlenin ilgi alanları, ihracata yönelik fırsatlar ve tehditler, rakip işletmelerin faaliyetleri, benzer ürünlere talep var mı gibi konuların araştırılması işletmenin rekabet avantajını sağlar.
- Kültürel farklılıklar: Yeni bir pazarda iş yapmadan önce, hedef ülkenin kültürünü, sosyal değerlerini ve davranış kalıplarını tanımak gerekmektedir. Bu, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve taleplerini anlamak açısından önemlidir. Mesela, Türkiye’de Sunexpress hangi ülkelerde hizmet veriyor diye bakarsak; gelen misafirlerin özelliklerine göre uçağın içini, yiyecek-içecek seçeneklerini adaptasyonu yapılmıştır.
- Yasal mevzuat ve sertifika gereklilikleri: Uluslararası düzeyde satış yaparken ürünün hangi yasal standartlara uygun olması gerektiği, ithalat/ihracat düzenlemeleri, ülke özelinde alınması gereken sertifikalar vb. konularda bilgi sahibi olmak şarttır.
- E-Ticaret platformları: Hangi e-ticaret sitelerinin hedef pazar için uygun olduğunu belirlemek işletmenin satış stratejisinin şekillenmesinde önemlidir. eBay, Amazon ya da Alibaba, dünya genelinde tanınıyorsa daha etkili bir satış yapılabilir.
Birkaç örnek verecek olursak;
- Türkiye’de butik kahve dükkanları açan bir girişimci, Amerika’ya nasıl ihracat yapabilir ya da Amerika’daki bir internet sitesi açarak satış yapabilir.
- Türkiye’nin önemli dünya liman şehirlerinden biri olan İzmir’de bulunan bir tasarım firması, Almanya’daki online platformlar üzerinden satış yaparak, satış hacmini arttırabilir.
- Alarko Carrier, klima sanayisinde dünya lideri olmayı hedefleyen bir şirket. Bu nedenle, yurtiçi ve yurtdışı pazar araştırmaları yaparak, potansiyel ülkeleri belirleyip, gelen ihracat talepleri değerlendirerek çözüm sunmaktadır.
Sık sorulan sorular:
1. Pazar araştırması yapmanın önemi nedir?
- Pazar araştırması işletme için hem yatırım planlama sürecinde hem de satış başarısında oldukça önemlidir. Belirlenen pazar hedeflerine yönelik stratejilerin belirlenmesinde önemli rol oynar.
2. Pazar araştırması yapmak için nereden başlamalıyız?
- Pazar araştırmasına başlamadan önce belirlenen sektördeki öncü firmalar, üretim yeri, müşteri profili gibi konuların incelenmesi gerekir.
3. Hangi araçlarla pazar araştırması yapabilirim?
- Online araçlar, sosyal medya, işletme dernekleri ve Ajanslar, firmaların pazar araştırması yapabileceği kaynaklar arasındadır.
4. Pazar araştırması yaptıktan sonra en doğru ihracat stratejisi ne olmalıdır?
- Belirlenen pazar hedeflerine yönelik sağlam bir strateji belirlemek ve doğru satış kanallarını seçmek doğru ihracatı planlamanıza yardımcı olacaktır."
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle