• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Emlak Web Sitesi

Büyümeyi hayal etmeyin, bugün başlayın...

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Prototip Tabanlı Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Adı : Prototip Tabanlı Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Prototip tabanlı nesne yönelimli programlama, bir nesne tabanlı programlamanın alt kategorisidir. Bu programlama yaklaşımı, nesnelerin prototip tabanlı olarak klonlanması ve kalıtım yoluyla özelliklerin devralınması üzerine odaklanır.

Geleneksel nesne yönelimli programlama dillerinde, bir nesne oluşturulduğunda, onun özelliklerini ve davranışlarını tanımlayan bir sınıf oluşturulur. Bu sınıf, nesnenin özelliklerini saklar ve davranışlarını yönetir. Yeni bir nesne oluşturmak istendiğinde, bu sınıftan bir örnek yaratılır ve özellikleri ve davranışları bu örneğe ait olur.

Prototip tabanlı nesne yönelimli programlamada ise, her nesne bir prototip olarak düşünülür. Bir obje oluşturulduğunda, ona ait özellikler ve davranışlar, bir diğer örneğe ait bir prototipten kopyalanarak kullanılır. Yani, bir prototipe dayanan yeni bir obje oluşturulduğunda, bu obje, prototip objenin özelliklerini ve davranışlarını kopyalar ve üzerine eklemeler yapabilir.

Bu yaklaşımın avantajlarından biri, nesneler arasında kodun tekrar kullanımını kolaylaştırmasıdır. Bir prototipe ait özellikler ve davranışlar, çeşitli nesnelerde paylaşılabilir ve gerektiğinde değiştirilebilir. Örneğin, bir web tarayıcısının tüm pencereleri, aynı temel prototipten türetilebilir ve her bir pencereye belirli özellikler eklenerek farklılaştırılabilir.

Aşağıda, prototip tabanlı nesne yönelimli programlama yaklaşımını daha iyi anlamak için bazı örnekler verilmiştir:

1. JavaScript dilinde Prototip Tabanlı Nesne Yönelimli Programlama:
JavaScript'in ana programlama modeli, prototip tabanlı nesne yönelimlidir. JavaScript'te nesneler, prototip objelere dayanır ve özellikleri ve davranışları bu prototiplerden miras alır.

Örneğin, bir öğrenci nesnesi oluşturmak için aşağıdaki gibi bir prototip kullanılabilir:
```javascript
var ogrenciPrototipi = {
ad: \"\",
sinif: \"\",
getBilgiler: function() {
return this.ad + \" \" + this.sinif;
}
};

var ogrenci1 = Object.create(ogrenciPrototipi);
ogrenci1.ad = \"Ahmet\";
ogrenci1.sinif = \"9A\";
console.log(ogrenci1.getBilgiler()); // Ahmet 9A
```

Bu örnekte, `ogrenciPrototipi` isimli bir prototip objesi tanımlanır ve bu obje, `ad` ve `sinif` özelliklerine sahiptir. `getBilgiler` isimli bir fonksiyon da prototip objeye eklenir. `ogrenci1` isimli bir nesne oluşturulduğunda, bu nesne prototip objeden miras aldığı özellikleri ve davranışları kullanabilir.

2. Lisans ve Yüksek Lisans Öğrencileri:
Bir üniversite örneğinde, aynı üniversite bünyesinde hem lisans hem de yüksek lisans öğrencileri vardır. Her iki öğrenci tipi de öğrenci olmakla birlikte, bazı farklılıkları olabilir. Bu farklılıkları göz önünde bulundurarak, bir prototip tabanlı nesne yönelimli programlama kullanılabilir.

Örneğin, bir `Ogrenci` prototipi oluşturulabilir ve lisans ve yüksek lisans öğrencileri bu prototipten türetilebilir. İhtiyaç halinde öğrencilerin ekstra özelliklere sahip olması mümkündür.

```python
class Ogrenci:
def __init__(self, ad, soyad, bolum):
self.ad = ad
self.soyad = soyad
self.bolum = bolum

def tanit(self):
return f\"Ben {self.ad} {self.soyad

Prototip Tabanlı Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Adı : Prototip Tabanlı Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Prototip tabanlı nesne yönelimli programlama, bir nesne tabanlı programlamanın alt kategorisidir. Bu programlama yaklaşımı, nesnelerin prototip tabanlı olarak klonlanması ve kalıtım yoluyla özelliklerin devralınması üzerine odaklanır.

Geleneksel nesne yönelimli programlama dillerinde, bir nesne oluşturulduğunda, onun özelliklerini ve davranışlarını tanımlayan bir sınıf oluşturulur. Bu sınıf, nesnenin özelliklerini saklar ve davranışlarını yönetir. Yeni bir nesne oluşturmak istendiğinde, bu sınıftan bir örnek yaratılır ve özellikleri ve davranışları bu örneğe ait olur.

Prototip tabanlı nesne yönelimli programlamada ise, her nesne bir prototip olarak düşünülür. Bir obje oluşturulduğunda, ona ait özellikler ve davranışlar, bir diğer örneğe ait bir prototipten kopyalanarak kullanılır. Yani, bir prototipe dayanan yeni bir obje oluşturulduğunda, bu obje, prototip objenin özelliklerini ve davranışlarını kopyalar ve üzerine eklemeler yapabilir.

Bu yaklaşımın avantajlarından biri, nesneler arasında kodun tekrar kullanımını kolaylaştırmasıdır. Bir prototipe ait özellikler ve davranışlar, çeşitli nesnelerde paylaşılabilir ve gerektiğinde değiştirilebilir. Örneğin, bir web tarayıcısının tüm pencereleri, aynı temel prototipten türetilebilir ve her bir pencereye belirli özellikler eklenerek farklılaştırılabilir.

Aşağıda, prototip tabanlı nesne yönelimli programlama yaklaşımını daha iyi anlamak için bazı örnekler verilmiştir:

1. JavaScript dilinde Prototip Tabanlı Nesne Yönelimli Programlama:
JavaScript'in ana programlama modeli, prototip tabanlı nesne yönelimlidir. JavaScript'te nesneler, prototip objelere dayanır ve özellikleri ve davranışları bu prototiplerden miras alır.

Örneğin, bir öğrenci nesnesi oluşturmak için aşağıdaki gibi bir prototip kullanılabilir:
```javascript
var ogrenciPrototipi = {
ad: \"\",
sinif: \"\",
getBilgiler: function() {
return this.ad + \" \" + this.sinif;
}
};

var ogrenci1 = Object.create(ogrenciPrototipi);
ogrenci1.ad = \"Ahmet\";
ogrenci1.sinif = \"9A\";
console.log(ogrenci1.getBilgiler()); // Ahmet 9A
```

Bu örnekte, `ogrenciPrototipi` isimli bir prototip objesi tanımlanır ve bu obje, `ad` ve `sinif` özelliklerine sahiptir. `getBilgiler` isimli bir fonksiyon da prototip objeye eklenir. `ogrenci1` isimli bir nesne oluşturulduğunda, bu nesne prototip objeden miras aldığı özellikleri ve davranışları kullanabilir.

2. Lisans ve Yüksek Lisans Öğrencileri:
Bir üniversite örneğinde, aynı üniversite bünyesinde hem lisans hem de yüksek lisans öğrencileri vardır. Her iki öğrenci tipi de öğrenci olmakla birlikte, bazı farklılıkları olabilir. Bu farklılıkları göz önünde bulundurarak, bir prototip tabanlı nesne yönelimli programlama kullanılabilir.

Örneğin, bir `Ogrenci` prototipi oluşturulabilir ve lisans ve yüksek lisans öğrencileri bu prototipten türetilebilir. İhtiyaç halinde öğrencilerin ekstra özelliklere sahip olması mümkündür.

```python
class Ogrenci:
def __init__(self, ad, soyad, bolum):
self.ad = ad
self.soyad = soyad
self.bolum = bolum

def tanit(self):
return f\"Ben {self.ad} {self.soyad


Pazaryeri Web Sitesi

Bir çok işletmeyi çatınız altında toplayın, pazarın belirleyeni olun!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


prototip tabanlı nesne yönelimli programlama javascript arayüz sınıf kalıtım mantıksal yapılar