• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Avukat Web Siteniz Yok mu?

Hemen bugün bir Avukat Web Siteniz Olsun, Web'in gücünü keşfedin.

SSL Sertifikası + Sınırsız İçerik + Full SEO Uyumlu + Full Mobil Uyumlu.
Üstelik İsterseniz Yapay Zeka Hukuk Asistanı Seçeneğiyle


C++ ile Basit Bir Hesap Makinesi Uygulaması

Adı : C++ ile Basit Bir Hesap Makinesi Uygulaması

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte, pek çok işimizi kolaylaştıran uygulamalar ve programlar geliştirilmektedir. Bu programlar arasında en temel ve sıklıkla kullanılanlardan biri de hesap makineleri olmaktadır. C++ programlama dilini kullanarak bir hesap makinesi uygulaması geliştirmek oldukça basittir ve bu yazıda bu konuyu ele alacağız.

C++ programlama dili, Nesne Yönelimli Programlama (OOP) prensipleriyle çalışan bir programlama dilidir. Bu dilde, veri tipi tanımlamalarının yanı sıra, döngüler, koşullar, işleçler ve fonksiyonlar gibi pek çok programlama aracı kullanılabilir. Bu yazıda C++ dilinin temel yapılarını bildiğimizi varsayarak hesap makinesi uygulaması geliştireceğiz.

Uygulamamızı geliştirmeden önce, hangi işlemleri gerçekleştirebileceğimize karar verelim. Hesap makinesi uygulamaları temel olarak dört işlem yapabilir: toplama, çıkarma, çarpma ve bölme. Bu işlemlerin yanı sıra, bazı hesap makineleri diğer matematiksel işlemleri de yapabilmektedirler. Ancak bizim amacımız basit bir hesap makinesi uygulaması olduğu için yalnızca bu dört işlemi gerçekleştirme üzerine odaklanacağız.

1- Toplama İşlemi:
Toplama işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılar toplanır. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
sonuc=num1+num2;
cout<<\"Sonuc: \"< return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Sonrasında, sonuc değişkenine num1 ve num2 değişkenleri toplanır ve elde edilen sonuç kullanıcıya gösterilir.

2- Çıkarma İşlemi:
Çıkarma işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılardan ikinci sayı birinci sayıdan çıkartılır. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
sonuc=num1-num2;
cout<<\"Sonuc: \"< return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Sonrasında, sonuc değişkenine num2 değişkeni num1 değişkeninden çıkarılır ve elde edilen sonuç kullanıcıya gösterilir.

3- Çarpma İşlemi:
Çarpma işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılar çarpılır. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
sonuc=num1*num2;
cout<<\"Sonuc: \"< return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Sonrasında, sonuc değişkenine num1 ve num2 değişkenleri çarpılır ve elde edilen sonuç kullanıcıya gösterilir.

4- Bölme İşlemi:
Bölme işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılar bölünür. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir. Ancak burada dikkat etmemiz gereken bir nokta var: bölme işlemi sırasında yalnızca 0'a bölünmesi durumunda hata mesajı vermemesi için kontrol yapmamız gerekiyor.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
if(num2==0){
cout<<\"Hatali Giris Yaptiniz. Bolen Sifir Olamaz!\";
}
else{
sonuc=num1/num2;
cout<<\"Sonuc: \"< }
return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Daha sonra, num2 değişkeni sıfıra eşit mi diye kontrol edilir. Eğer sıfıra eşitse \"Bolen Sifir Olamaz!\" şeklinde bir hata mesajı verilir. Eğer değilse, num1 ve num2 değişkenleri bölünür ve sonuç kullanıcıya gösterilir.

Sık Sorulan Sorular:

1. Hangi veri tipi değişkenleri kullanmalıyım?
C++ dilinde hesap makinesi uygulamaları yaparken, genellikle float veya double veri tipini kullanabilirsiniz. Ancak, veri tipi seçiminde yapmak istediğiniz işlemlerin doğası ve kullanacağınız sayıların büyüklüğü gibi etkenleri de göz önüne almalısınız.

2. Neden hata mesajı kontrolü yapmalıyım?
Bölme işlemi yaparken, kullanıcının yanlış giriş yaparak sıfıra bölebilmesi ve bu durumda programın çökmesi veya yanıt vermemesi mümkündür. Bu nedenle, hata mesajı kontrolü yapmanız önemlidir.

3. Başka hangi matematiksel işlemler yapılabilir?
Hesap makineleri yapılandırılabilir olup, pi sayısı, sinüs, kosinüs, tanjant, logaritma, karekök gibi matematiksel işlemler de yapabilirler. Ancak, bu yazıda basit bir hesap makinesi uygulaması geliştirildiği için yalnızca dört işlem üzerinde duruldu.

4. Bu hesap makinesini nasıl geliştirebilirim?
Bu hesap makinesini farklı bir arayüzle, daha kompleks bir matematiksel işlemle veya farklı bir veri tipiyle geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda, programlama dili C++'ın pek çok özelliğini kullanarak da hesap makinesi uygulamalarını geliştirebilirsiniz."

C++ ile Basit Bir Hesap Makinesi Uygulaması

Adı : C++ ile Basit Bir Hesap Makinesi Uygulaması

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte, pek çok işimizi kolaylaştıran uygulamalar ve programlar geliştirilmektedir. Bu programlar arasında en temel ve sıklıkla kullanılanlardan biri de hesap makineleri olmaktadır. C++ programlama dilini kullanarak bir hesap makinesi uygulaması geliştirmek oldukça basittir ve bu yazıda bu konuyu ele alacağız.

C++ programlama dili, Nesne Yönelimli Programlama (OOP) prensipleriyle çalışan bir programlama dilidir. Bu dilde, veri tipi tanımlamalarının yanı sıra, döngüler, koşullar, işleçler ve fonksiyonlar gibi pek çok programlama aracı kullanılabilir. Bu yazıda C++ dilinin temel yapılarını bildiğimizi varsayarak hesap makinesi uygulaması geliştireceğiz.

Uygulamamızı geliştirmeden önce, hangi işlemleri gerçekleştirebileceğimize karar verelim. Hesap makinesi uygulamaları temel olarak dört işlem yapabilir: toplama, çıkarma, çarpma ve bölme. Bu işlemlerin yanı sıra, bazı hesap makineleri diğer matematiksel işlemleri de yapabilmektedirler. Ancak bizim amacımız basit bir hesap makinesi uygulaması olduğu için yalnızca bu dört işlemi gerçekleştirme üzerine odaklanacağız.

1- Toplama İşlemi:
Toplama işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılar toplanır. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
sonuc=num1+num2;
cout<<\"Sonuc: \"< return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Sonrasında, sonuc değişkenine num1 ve num2 değişkenleri toplanır ve elde edilen sonuç kullanıcıya gösterilir.

2- Çıkarma İşlemi:
Çıkarma işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılardan ikinci sayı birinci sayıdan çıkartılır. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
sonuc=num1-num2;
cout<<\"Sonuc: \"< return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Sonrasında, sonuc değişkenine num2 değişkeni num1 değişkeninden çıkarılır ve elde edilen sonuç kullanıcıya gösterilir.

3- Çarpma İşlemi:
Çarpma işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılar çarpılır. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
sonuc=num1*num2;
cout<<\"Sonuc: \"< return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Sonrasında, sonuc değişkenine num1 ve num2 değişkenleri çarpılır ve elde edilen sonuç kullanıcıya gösterilir.

4- Bölme İşlemi:
Bölme işlemi yapmak için iki sayı alınır ve bu sayılar bölünür. Sonuç elde edilir ve kullanıcıya gösterilir. Ancak burada dikkat etmemiz gereken bir nokta var: bölme işlemi sırasında yalnızca 0'a bölünmesi durumunda hata mesajı vermemesi için kontrol yapmamız gerekiyor.

Örnek Kod:
```c++
#include
using namespace std;
int main(){
float num1,num2,sonuc;
cout<<\"Birinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num1;
cout<<\"İkinci Sayiyi Giriniz: \";
cin>>num2;
if(num2==0){
cout<<\"Hatali Giris Yaptiniz. Bolen Sifir Olamaz!\";
}
else{
sonuc=num1/num2;
cout<<\"Sonuc: \"< }
return 0;
}
```

Yukarıdaki kodda, kullanıcıdan iki sayı alınır. Bu sayılar float veri tipinde tanımlanan num1 ve num2 değişkenlerinde saklanır. Daha sonra, num2 değişkeni sıfıra eşit mi diye kontrol edilir. Eğer sıfıra eşitse \"Bolen Sifir Olamaz!\" şeklinde bir hata mesajı verilir. Eğer değilse, num1 ve num2 değişkenleri bölünür ve sonuç kullanıcıya gösterilir.

Sık Sorulan Sorular:

1. Hangi veri tipi değişkenleri kullanmalıyım?
C++ dilinde hesap makinesi uygulamaları yaparken, genellikle float veya double veri tipini kullanabilirsiniz. Ancak, veri tipi seçiminde yapmak istediğiniz işlemlerin doğası ve kullanacağınız sayıların büyüklüğü gibi etkenleri de göz önüne almalısınız.

2. Neden hata mesajı kontrolü yapmalıyım?
Bölme işlemi yaparken, kullanıcının yanlış giriş yaparak sıfıra bölebilmesi ve bu durumda programın çökmesi veya yanıt vermemesi mümkündür. Bu nedenle, hata mesajı kontrolü yapmanız önemlidir.

3. Başka hangi matematiksel işlemler yapılabilir?
Hesap makineleri yapılandırılabilir olup, pi sayısı, sinüs, kosinüs, tanjant, logaritma, karekök gibi matematiksel işlemler de yapabilirler. Ancak, bu yazıda basit bir hesap makinesi uygulaması geliştirildiği için yalnızca dört işlem üzerinde duruldu.

4. Bu hesap makinesini nasıl geliştirebilirim?
Bu hesap makinesini farklı bir arayüzle, daha kompleks bir matematiksel işlemle veya farklı bir veri tipiyle geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda, programlama dili C++'ın pek çok özelliğini kullanarak da hesap makinesi uygulamalarını geliştirebilirsiniz."


Restoran Web Siteniz Olsun!

Üstelik QR Kod Menü Sistemi de Hediyemiz.

Sınırsız Menü, Sınırsız Yemek, SSL Sertifikası, Full Mobil Uyumlu, Full SEO Uyumlu
ve Daha bir çok özellik. Bugün kullanmaya başlayın.


C++ hesap makinesi programlama dili matematiksel işlemler toplama çıkarma çarpma bölme sayıların karesi karekök yüzde hesaplama iostream cmath girdi alma çıktı verme fonksiyonlar