Sınırsız Menü, Sınırsız Yemek, SSL Sertifikası, Full Mobil Uyumlu, Full SEO Uyumlu
ve Daha bir çok özellik. Bugün kullanmaya başlayın.
Polimorfizm ve soyutlama kavramları, nesne yönelimli programlama (OOP) dünyasında oldukça önemli kavramlardan biridir. Bu yazıda, C# yazılım geliştirme için temel ilkeler arasında yer alan polimorfizm ve soyutlama kavramlarına ayrıntılı bir şekilde değineceğiz.
Polimorfizm Nedir?
Polimorfizm, tek bir nesnenin farklı şekillerde kullanılabilmesidir. Yani, aynı sınıftan türetilmiş farklı nesnelerin aynı işlevleri, farklı şekillerde yerine getirme yeteneğidir. Polimorfizm, iki şekilde gerçekleştirilebilir: statik polimorfizm (overloading) ve dinamik polimorfizm (overriding).
Statik Polimorfizm (Overloading)
Statik polimorfizm, aynı işlev adını, farklı parametrelerle aşırı yüklemenin mantığına dayanır. Bu, aynı işlevin çok sayıda sürümüne izin verir ve her sürüm farklı girdileri alabilir.
Örneğin, bir toplama işlevi oluşturabilirsiniz ve bu işlevin iki tamsayı veya iki ondalıklı sayı gibi çeşitli parametrelerle çalışmasına izin verebilirsiniz. Yani, aynı işlev adına (toplama) sahip farklı sürümler oluşturabilirsiniz.
Dinamik Polimorfizm (Overriding)
Dinamik polimorfizm, bir sınıfın alt sınıflarında aynı adı taşıyan işlevlerin farklı bir davranış sergilemesidir. Bir ana sınıftan türetilen alt sınıflar, ana sınıfın işlevlerini miras alır ve bu işlevleri ezerek (override) farklı bir davranış sergileyebilirler.
Örneğin, bir hayvan adı verilen bir ana sınıf ve bu sınıftan türetilen kedi ve köpek adlı bir alt sınıf düşünelim. Ana sınıfın bir işlevi \"ses çıkar\" olsun. Burada kedi ve köpek sınıfları, \"ses çıkar\" işlemini ezerek farklı bir davranış sergileyebilirler. Kedi sınıfı \"miyav\" çıktısı verirken, köpek sınıfı \"hav-hav\" çıktısı verir.
Soyutlama Nedir?
Soyutlama, nesne yönelimli programlama dünyasında kalıtım ilişkileri kullanılarak, gerçek hayattaki nesneleri temsil etmek için bir sınıf yapısı oluşturma sanatıdır.
Bu, bir nesne yaratmadan önce, o nesneyi temsil eden bir şablon (sınıf) oluşturmanızı sağlar. Bu şablon, bir nesnenin özelliklerini ve niteliklerini tanımlayabilir.
Örneğin, bir araba sınıfı oluşturmak istiyorsanız, arabanın özelliklerini şöyle tanımlayabilirsiniz: marka, model, yıl, renk vb. Aynı şekilde, bir hayvan sınıfı oluşturmak istiyorsanız, hayvanın özelliklerini şöyle tanımlayabilirsiniz: isim, tür, yaş, kilo vb.
Sık Sorulan Sorular
S: Polimorfizm ve Soyutlama nedir?
C: Polimorfizm, tek bir nesnenin farklı şekillerde kullanılabilmesi, soyutlama ise bir nesneyi temsil eden bir sınıf yapısı oluşturma sanatıdır.
S: Polimorfizm nasıl gerçekleştirilir?
C: Polimorfizm, statik polimorfizm (overloading) ve dinamik polimorfizm (overriding) ile gerçekleştirilir.
S: Soyutlama ne işe yarar?
C: Soyutlama, bir nesne yaratmadan önce, o nesneyi temsil eden bir şablon (sınıf) oluşturmanızı sağlar. Bu şablon, bir nesnenin özelliklerini ve niteliklerini tanımlayabilir."
Polimorfizm ve soyutlama kavramları, nesne yönelimli programlama (OOP) dünyasında oldukça önemli kavramlardan biridir. Bu yazıda, C# yazılım geliştirme için temel ilkeler arasında yer alan polimorfizm ve soyutlama kavramlarına ayrıntılı bir şekilde değineceğiz.
Polimorfizm Nedir?
Polimorfizm, tek bir nesnenin farklı şekillerde kullanılabilmesidir. Yani, aynı sınıftan türetilmiş farklı nesnelerin aynı işlevleri, farklı şekillerde yerine getirme yeteneğidir. Polimorfizm, iki şekilde gerçekleştirilebilir: statik polimorfizm (overloading) ve dinamik polimorfizm (overriding).
Statik Polimorfizm (Overloading)
Statik polimorfizm, aynı işlev adını, farklı parametrelerle aşırı yüklemenin mantığına dayanır. Bu, aynı işlevin çok sayıda sürümüne izin verir ve her sürüm farklı girdileri alabilir.
Örneğin, bir toplama işlevi oluşturabilirsiniz ve bu işlevin iki tamsayı veya iki ondalıklı sayı gibi çeşitli parametrelerle çalışmasına izin verebilirsiniz. Yani, aynı işlev adına (toplama) sahip farklı sürümler oluşturabilirsiniz.
Dinamik Polimorfizm (Overriding)
Dinamik polimorfizm, bir sınıfın alt sınıflarında aynı adı taşıyan işlevlerin farklı bir davranış sergilemesidir. Bir ana sınıftan türetilen alt sınıflar, ana sınıfın işlevlerini miras alır ve bu işlevleri ezerek (override) farklı bir davranış sergileyebilirler.
Örneğin, bir hayvan adı verilen bir ana sınıf ve bu sınıftan türetilen kedi ve köpek adlı bir alt sınıf düşünelim. Ana sınıfın bir işlevi \"ses çıkar\" olsun. Burada kedi ve köpek sınıfları, \"ses çıkar\" işlemini ezerek farklı bir davranış sergileyebilirler. Kedi sınıfı \"miyav\" çıktısı verirken, köpek sınıfı \"hav-hav\" çıktısı verir.
Soyutlama Nedir?
Soyutlama, nesne yönelimli programlama dünyasında kalıtım ilişkileri kullanılarak, gerçek hayattaki nesneleri temsil etmek için bir sınıf yapısı oluşturma sanatıdır.
Bu, bir nesne yaratmadan önce, o nesneyi temsil eden bir şablon (sınıf) oluşturmanızı sağlar. Bu şablon, bir nesnenin özelliklerini ve niteliklerini tanımlayabilir.
Örneğin, bir araba sınıfı oluşturmak istiyorsanız, arabanın özelliklerini şöyle tanımlayabilirsiniz: marka, model, yıl, renk vb. Aynı şekilde, bir hayvan sınıfı oluşturmak istiyorsanız, hayvanın özelliklerini şöyle tanımlayabilirsiniz: isim, tür, yaş, kilo vb.
Sık Sorulan Sorular
S: Polimorfizm ve Soyutlama nedir?
C: Polimorfizm, tek bir nesnenin farklı şekillerde kullanılabilmesi, soyutlama ise bir nesneyi temsil eden bir sınıf yapısı oluşturma sanatıdır.
S: Polimorfizm nasıl gerçekleştirilir?
C: Polimorfizm, statik polimorfizm (overloading) ve dinamik polimorfizm (overriding) ile gerçekleştirilir.
S: Soyutlama ne işe yarar?
C: Soyutlama, bir nesne yaratmadan önce, o nesneyi temsil eden bir şablon (sınıf) oluşturmanızı sağlar. Bu şablon, bir nesnenin özelliklerini ve niteliklerini tanımlayabilir."
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle