• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

E-Ticaret Premium

Basit, Hızlı, Etkili ve Mükemmel bir E-Ticaret Siteniz Olsun

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Uzun Süreli İkamet Almak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Adı : Uzun Süreli İkamet Almak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Uzun süreli ikamet almak isteyen yabancılar Türkiye'de çalışma, eğitim veya aile birliği sebepleriyle bu süreli ikamet talebinde bulunabilirler. Talepte bulunanlar tarafından sunulacak olan belgeler bu izin sürecinin oluşmasını sağlayabilirler.

Uzun Süreli İkamet Almak İçin Gerekli Belgeler

1. Müracaat dilekçesi

2. Pasaport

3. Kimlik Fotokopisi

4. İkamet edilecek adres bilgisi

5. Sağlık Raporu (Tıbbi Muayene Raporu)

6. 4 adet biyometrik fotoğraf

7. Adli Sicil Kaydı

8. Yabancı oturma izni

9. Gelirinin belgelenmesi (Çalışma, merkezi hükümet veya yabancı şirketlerden maaş bordrosu, aylık maaş, Banka hesap hareketleri, serbest meslek sahipleri ve esnafların ticari faaliyetlerinden elde edilen kazançlar, vb.)

10. Gerekli durumlarda diğer resmi belgeler (örneğin, eğitim sebepleri için okul kaydı vb.)

Yukarıda listelenen belgelerin tümü temin edilerek ikamet başvurusu yapılabilir fakat bazı durumlarda ilave belgelere de gereksinim duyulabilir. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün yabancılar hakkında güncel talep ve yönergeleri doğrultusunda ikamet süreçleri yönetilmektedir.

İlgili belgelerin sunduğu bilgi, kişinin Türkiye'de yapacağı faaliyetlere, ikamet adresine, sağlık durumuna ve ekonomik durumuna dair önemli ipuçları verir. Belgelerin doğruluğu, eksiksizliği ve hukuki geçerliliği, ikamet izni talebinde bulunana verilecek olan iznin ve sürecin oluşmasını doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple belgelerin düzenlenirken dikkatli olunması gerekmektedir.

Örnekler:

1. Türkiye’de uzun süreli bir çalışma konusunda düşünen bir yabancı, Türk şirketinden çalışma teklifi alan bir kişi olsun. Bu kişi, işvereninin sunduğu çalışma sözleşmesini, pasaportunu, diploma, kimlik bilgilerini, ve son bir yılın gelir beyanını sunarak uzun süreli ikamet izni başvurusu yapabilir.

2. Türkiye’de eğitim amaçlı olarak uzun süre ikamet etmek isteyen bir öğrenci örneği düşünelim. Bu kişi, Türkiye’de bir üniversite veya dil okuluna kabul edildiğini ispatlayan belgeler, pasaportu, kimlik bilgileri, sağlık raporu, mali beyanı ve velisi var ise uyarı mektubu gibi belgelerle başvuru yapabilir.

Sık Sorulan Sorular:

1. Verilen belgeler eksik ya da hatalı ise ne olur?

- Eksik ya da hatalı belge verilmesi durumunda başvurunuzun doğrudan reddedilme riski bulunmaktadır. Bu nedenle başvuru dosyanızın doğru, eksiksiz ve güncel bilgilerle tamamlanmasına özen göstermelisiniz.

2. Uzun Süreli İkamet izni almak için ücret ödemem gerekiyor mu?

- Evet, Uzun süreli ikamet İzin başvuru işleminiz için belirlenen ücreti ödemeniz gerekmektedir. Ücretler Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün web sitesi üzerinden güncel olarak yayınlanmaktadır.

3. İkamet izni kaç yıl geçerlidir?

- İkamet izin süresi, yapılan başvuru sebebine, yabancının hedefine ve ilgili yasa gerekliliklerine göre değişiklik göstermektedir. En fazla 2 yıllık bir uzun süreli ikamet verilebilmektedir."

Uzun Süreli İkamet Almak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Adı : Uzun Süreli İkamet Almak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Uzun süreli ikamet almak isteyen yabancılar Türkiye'de çalışma, eğitim veya aile birliği sebepleriyle bu süreli ikamet talebinde bulunabilirler. Talepte bulunanlar tarafından sunulacak olan belgeler bu izin sürecinin oluşmasını sağlayabilirler.

Uzun Süreli İkamet Almak İçin Gerekli Belgeler

1. Müracaat dilekçesi

2. Pasaport

3. Kimlik Fotokopisi

4. İkamet edilecek adres bilgisi

5. Sağlık Raporu (Tıbbi Muayene Raporu)

6. 4 adet biyometrik fotoğraf

7. Adli Sicil Kaydı

8. Yabancı oturma izni

9. Gelirinin belgelenmesi (Çalışma, merkezi hükümet veya yabancı şirketlerden maaş bordrosu, aylık maaş, Banka hesap hareketleri, serbest meslek sahipleri ve esnafların ticari faaliyetlerinden elde edilen kazançlar, vb.)

10. Gerekli durumlarda diğer resmi belgeler (örneğin, eğitim sebepleri için okul kaydı vb.)

Yukarıda listelenen belgelerin tümü temin edilerek ikamet başvurusu yapılabilir fakat bazı durumlarda ilave belgelere de gereksinim duyulabilir. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün yabancılar hakkında güncel talep ve yönergeleri doğrultusunda ikamet süreçleri yönetilmektedir.

İlgili belgelerin sunduğu bilgi, kişinin Türkiye'de yapacağı faaliyetlere, ikamet adresine, sağlık durumuna ve ekonomik durumuna dair önemli ipuçları verir. Belgelerin doğruluğu, eksiksizliği ve hukuki geçerliliği, ikamet izni talebinde bulunana verilecek olan iznin ve sürecin oluşmasını doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple belgelerin düzenlenirken dikkatli olunması gerekmektedir.

Örnekler:

1. Türkiye’de uzun süreli bir çalışma konusunda düşünen bir yabancı, Türk şirketinden çalışma teklifi alan bir kişi olsun. Bu kişi, işvereninin sunduğu çalışma sözleşmesini, pasaportunu, diploma, kimlik bilgilerini, ve son bir yılın gelir beyanını sunarak uzun süreli ikamet izni başvurusu yapabilir.

2. Türkiye’de eğitim amaçlı olarak uzun süre ikamet etmek isteyen bir öğrenci örneği düşünelim. Bu kişi, Türkiye’de bir üniversite veya dil okuluna kabul edildiğini ispatlayan belgeler, pasaportu, kimlik bilgileri, sağlık raporu, mali beyanı ve velisi var ise uyarı mektubu gibi belgelerle başvuru yapabilir.

Sık Sorulan Sorular:

1. Verilen belgeler eksik ya da hatalı ise ne olur?

- Eksik ya da hatalı belge verilmesi durumunda başvurunuzun doğrudan reddedilme riski bulunmaktadır. Bu nedenle başvuru dosyanızın doğru, eksiksiz ve güncel bilgilerle tamamlanmasına özen göstermelisiniz.

2. Uzun Süreli İkamet izni almak için ücret ödemem gerekiyor mu?

- Evet, Uzun süreli ikamet İzin başvuru işleminiz için belirlenen ücreti ödemeniz gerekmektedir. Ücretler Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün web sitesi üzerinden güncel olarak yayınlanmaktadır.

3. İkamet izni kaç yıl geçerlidir?

- İkamet izin süresi, yapılan başvuru sebebine, yabancının hedefine ve ilgili yasa gerekliliklerine göre değişiklik göstermektedir. En fazla 2 yıllık bir uzun süreli ikamet verilebilmektedir."


Avukat Web Siteniz Yok mu?

Hemen bugün bir Avukat Web Siteniz Olsun, Web'in gücünü keşfedin.

SSL Sertifikası + Sınırsız İçerik + Full SEO Uyumlu + Full Mobil Uyumlu.
Üstelik İsterseniz Yapay Zeka Hukuk Asistanı Seçeneğiyle


ikamet belge süreli uzun Türkiye yabancı oturma izni
Sonsuz Bilgi