• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Doktor & Medikal Web Sitesi

Onlarca Doktor & Medikal Web sitesinden biri mutlaka size göre!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


PHP'de WebSocket İle Tic Tac Toe Oyunu Geliştirme

Adı : PHP'de WebSocket İle Tic Tac Toe Oyunu Geliştirme

Websocket, web tarayıcıları tarafından desteklenen iki yönlü bir iletişim protokolüdür. Sunucu ve istemci arasında iletişim kurulurken, birlikte çalışan bir web sayfasında eş zamanlı olarak öğelerin güncellenmesini sağlar. Bu yazıda, PHP ile WebSocket kullanarak Tic Tac Toe oyununu geliştirme işlemi hakkında bilgi vereceğiz.

WebSocket için Gereksinimler
- Bir web sunucusu
- PHP’de çalışan bir WebSocket uygulaması.

PHP Sockets Kullanarak WebSocket Sunucusu Yazmak
PHP soketleri, WebSocket sunucusu yazmak için kullanmanız gereken araçlardır. Sockets, ağ bağlantılarını, verileri ve bu verilerle ne yapılacağı kurulumlarını yönetmenizi sağlar.

Öncelikle bir WebSocket sunucusu oluşturmalısınız. Bunun için PHP soketlerini kullanabilirsiniz. İpucu: Ana sunucu, PHP işlemlerinin birinde çalıştırılmalıdır.

WebSocket bağlantısını ilk oluşturduğunuzda, önceki örneklerde olduğu gibi bir GET isteği ile WebSocket sunucusuna bağlanmalısınız. Ancak bu sefer, server`den bir GET isteği elde etmek için soketleri kullanmanız gerekecek.

Bu yöntem, WebSocket'in düzgün bir şekilde kurulmasını sağlayacaktır. Örneğin, bu tür istekleri gösteren bir örnek aşağıdaki gibidir:

```php
$address = '0.0.0.0';
$port = 000/

$server = socket_create(AF_INET, SOCK_STREAM, SOL_TCP);
socket_bind($server, $address, $port);
socket_listen($server);

$sockets = array($server);
$clients = array(); // List of all the connected clients
```

WebSocket yürütüldüğü sürece, bir mesaj bir soket kanalına yazılmadığı sürece hareket etmez. Bu nedenle, alınan mesajları işleyen bir alıcı işlevini etkinleştirmeniz gerekir.

```php
function pushMessage($client, $message) {
// Encode the message
$message = encode($message);

// Push the message to a specific client
socket_write($client, $message, strlen($message));
}

function server($clients, $sockets) {
// List of clients to read from
$read = $sockets;

// Read from the clients
if (socket_select($read, $write = NULL, $except = NULL, 0) < 1) {
return;
}

// Loop through all the clients
foreach ($read as $client) {
// Check if it's a new client
if ($client === $sockets) {
// Accept a new client
$clients[] = $new_socket = socket_accept($sockets);

// Push a welcome message
pushMessage($new_socket, json_encode(array(
'type' => 'welcome'
)));

continue;
}

// Check if the client disconnected
if (false === ($input = socket_read($client, 1024))) {
// Remove the client from the clients list
$key = array_search($client, $clients, true);
socket_close($client);
unset($clients[$key]);

continue;
}

$input = decode($input); // Decode the input
}
}
```

Bu örnekte, önce Soketlerin seçimi yapılır, ardından bu soketlerden okuma yapılır. Yeni bir istemci bağlandığında, önce girip Hoş geldiniz mesajını alır. Sonra sınırsızca mesajlar alır ve sonra sınırsızca mesaj gönderir.

WebSocket Protokolü
Websocket bağlantıları, bir adresten bir GET isteğiyle başlar ve bağlantı başarılıysa, sunucu ve istemci birbirlerine bir protokolü kullanarak özel mesajlar gönderebilir.

Bu özel protokol, genellikle “öğelerin güçlendirilmesi (polifi)” olarak adlandırılır. Bu protokolün özü, ilk karakterden itibaren mesajın türünü belirleyen bir mesaj yapısına sahip olmaktır. Bu yapı, sunucu ve istemci arasındaki düzgün bir konuşmayı sağlar.

Gerekli Özellikler
- Yeni oyun başlatmak
- Tahtanın durumunu göstermek
- Bir hamleyi kabul etmek
- Kazanan durumunu belirlemek
- Hata mesajlarını göstermek

Kod Örneği
Oyunumuzu başlatalım. İlk önce dosyaya bir WebSocket sunucusu eklememiz gerekir.

```php
// Start the WebSocket server
require_once('websocket-server.php');
```

Daha sonra ise “bağlandı” mesajının bir fonksiyonunu oluşturalım.

```php
function onOpen($client) {
// Send the current state of the board
pushMessage($client, json_encode(array(
'type' => 'board',
'board' => $board
)));
}
```

Mesaj türü tahta olacak ve tahta dizisi JSON biçiminde gönderilecektir. Oyuncu 1 tahta (X) ve oyuncu 2 tahta (O) alacaktır. Ayrıca tahta boşluk işareti (bos) ile belirgin olacak.

Tahtayı başlatmak için, dizi olarak düzenlenmiş dokuz boşluğumuz olmalıdır.

Tahta Durumunu Göstermek

Tahta durumunu göstermek için bir mesaj göndereceğiz mesajın türü “board”olacaktır. Bu mesaj bir JSON dizisi şeklinde gönderilecektir. Bu dizide tüm tahta gösterimi ve hangi oyuncunun sırada olduğu gösterilecektir.

Hamle Kabul Etme
Hamle olduğunda, tahta durumunu güncellemek gerekir. Bunun için hamlenin dizide belirtilen hamle konumuna yerleştirilmesi gerekir. Çünkü boşlukları bos, birinci oyuncuyu x ve ikinci oyuncuyu O olarak ekleyebilirsiniz.

Kazananı Belirlemek

Kazananı belirlemek için, tahta dizisinde kazanan bir kombinasyona sahip olup olmadığımızı incelememiz gerekir. Bu basit bir işlem değildir, tüm ihtimalleri kontrol etmelisiniz.

Hata Mesajlarını Gösterme

Son olarak, bir hata durumunda kullanıcıya bilgi iletmek için bir hata mesajı gösterilir. Bu mesaj JSON formatında gösterilir.

```php
pushMessage($client, json_encode(array(
'type' => 'error',
'message' => 'That move is not allowed'
)));
```

Sonuç
PHP ile WebSocket kullanarak Tic Tac Toe oyununu nasıl geliştireceğiniz konusunda bu yazı size yol gösterici oldu. Bu yazıda verilen örnekler ile başlayabilir ve kendi projeniz için özelleştirebilirsiniz. Hem iyi bir problemin çözümü olacak hem de WebSocket teknolojisini daha iyi anlayacaksınız.

Sık Sorulan Sorular
1. WebSocket nedir?
WebSocket, bir web tarayıcısı ile sunucu arasında iki yönlü haberleşme protokolüdür.

2. WebSocket neden kullanılır?
Websocket kullanımının temel amacı, web tarayıcısı ve sunucu arasında iletişim kurarak gerçek zamanlı bir deneyim sağlamaktır.

3. Tic Tac Toe oyunu nedir?
Tic Tac Toe, iki kişi arasında oynanabilen bir kağıt-kalem oyunudur. Oyun tahtası, 3x3 kare küçük karelerden oluşur ve oyuncular, sırayla bir X veya O işareti yerleştirirler. İlk oyuncu üç işareti yan yana, çapraz veya dikey bir çizelge içinde yerleştirirse kazanır.

4. PHP Sockets kullanarak WebSocket Sunucusu yazmak zor mu?
PHP soketlerini kullanarak bir WebSocket sunucusu yazmak, harika bir deneyimdir. Ancak, önceden tecrübe gerektirebilir ve zaman alabilir.

5. Sonuç olarak, PHP ile WebSocket kullanarak Tic Tac Toe oyununu nasıl geliştirebilirim?
Bu yazıda verilen örnekler ile başlayabilir ve kendi projeniz için özelleştirebilirsiniz. Hem iyi bir problemin çözümü olacak hem de WebSocket teknolojisini daha iyi anlayacaksınız."

PHP'de WebSocket İle Tic Tac Toe Oyunu Geliştirme

Adı : PHP'de WebSocket İle Tic Tac Toe Oyunu Geliştirme

Websocket, web tarayıcıları tarafından desteklenen iki yönlü bir iletişim protokolüdür. Sunucu ve istemci arasında iletişim kurulurken, birlikte çalışan bir web sayfasında eş zamanlı olarak öğelerin güncellenmesini sağlar. Bu yazıda, PHP ile WebSocket kullanarak Tic Tac Toe oyununu geliştirme işlemi hakkında bilgi vereceğiz.

WebSocket için Gereksinimler
- Bir web sunucusu
- PHP’de çalışan bir WebSocket uygulaması.

PHP Sockets Kullanarak WebSocket Sunucusu Yazmak
PHP soketleri, WebSocket sunucusu yazmak için kullanmanız gereken araçlardır. Sockets, ağ bağlantılarını, verileri ve bu verilerle ne yapılacağı kurulumlarını yönetmenizi sağlar.

Öncelikle bir WebSocket sunucusu oluşturmalısınız. Bunun için PHP soketlerini kullanabilirsiniz. İpucu: Ana sunucu, PHP işlemlerinin birinde çalıştırılmalıdır.

WebSocket bağlantısını ilk oluşturduğunuzda, önceki örneklerde olduğu gibi bir GET isteği ile WebSocket sunucusuna bağlanmalısınız. Ancak bu sefer, server`den bir GET isteği elde etmek için soketleri kullanmanız gerekecek.

Bu yöntem, WebSocket'in düzgün bir şekilde kurulmasını sağlayacaktır. Örneğin, bu tür istekleri gösteren bir örnek aşağıdaki gibidir:

```php
$address = '0.0.0.0';
$port = 000/

$server = socket_create(AF_INET, SOCK_STREAM, SOL_TCP);
socket_bind($server, $address, $port);
socket_listen($server);

$sockets = array($server);
$clients = array(); // List of all the connected clients
```

WebSocket yürütüldüğü sürece, bir mesaj bir soket kanalına yazılmadığı sürece hareket etmez. Bu nedenle, alınan mesajları işleyen bir alıcı işlevini etkinleştirmeniz gerekir.

```php
function pushMessage($client, $message) {
// Encode the message
$message = encode($message);

// Push the message to a specific client
socket_write($client, $message, strlen($message));
}

function server($clients, $sockets) {
// List of clients to read from
$read = $sockets;

// Read from the clients
if (socket_select($read, $write = NULL, $except = NULL, 0) < 1) {
return;
}

// Loop through all the clients
foreach ($read as $client) {
// Check if it's a new client
if ($client === $sockets) {
// Accept a new client
$clients[] = $new_socket = socket_accept($sockets);

// Push a welcome message
pushMessage($new_socket, json_encode(array(
'type' => 'welcome'
)));

continue;
}

// Check if the client disconnected
if (false === ($input = socket_read($client, 1024))) {
// Remove the client from the clients list
$key = array_search($client, $clients, true);
socket_close($client);
unset($clients[$key]);

continue;
}

$input = decode($input); // Decode the input
}
}
```

Bu örnekte, önce Soketlerin seçimi yapılır, ardından bu soketlerden okuma yapılır. Yeni bir istemci bağlandığında, önce girip Hoş geldiniz mesajını alır. Sonra sınırsızca mesajlar alır ve sonra sınırsızca mesaj gönderir.

WebSocket Protokolü
Websocket bağlantıları, bir adresten bir GET isteğiyle başlar ve bağlantı başarılıysa, sunucu ve istemci birbirlerine bir protokolü kullanarak özel mesajlar gönderebilir.

Bu özel protokol, genellikle “öğelerin güçlendirilmesi (polifi)” olarak adlandırılır. Bu protokolün özü, ilk karakterden itibaren mesajın türünü belirleyen bir mesaj yapısına sahip olmaktır. Bu yapı, sunucu ve istemci arasındaki düzgün bir konuşmayı sağlar.

Gerekli Özellikler
- Yeni oyun başlatmak
- Tahtanın durumunu göstermek
- Bir hamleyi kabul etmek
- Kazanan durumunu belirlemek
- Hata mesajlarını göstermek

Kod Örneği
Oyunumuzu başlatalım. İlk önce dosyaya bir WebSocket sunucusu eklememiz gerekir.

```php
// Start the WebSocket server
require_once('websocket-server.php');
```

Daha sonra ise “bağlandı” mesajının bir fonksiyonunu oluşturalım.

```php
function onOpen($client) {
// Send the current state of the board
pushMessage($client, json_encode(array(
'type' => 'board',
'board' => $board
)));
}
```

Mesaj türü tahta olacak ve tahta dizisi JSON biçiminde gönderilecektir. Oyuncu 1 tahta (X) ve oyuncu 2 tahta (O) alacaktır. Ayrıca tahta boşluk işareti (bos) ile belirgin olacak.

Tahtayı başlatmak için, dizi olarak düzenlenmiş dokuz boşluğumuz olmalıdır.

Tahta Durumunu Göstermek

Tahta durumunu göstermek için bir mesaj göndereceğiz mesajın türü “board”olacaktır. Bu mesaj bir JSON dizisi şeklinde gönderilecektir. Bu dizide tüm tahta gösterimi ve hangi oyuncunun sırada olduğu gösterilecektir.

Hamle Kabul Etme
Hamle olduğunda, tahta durumunu güncellemek gerekir. Bunun için hamlenin dizide belirtilen hamle konumuna yerleştirilmesi gerekir. Çünkü boşlukları bos, birinci oyuncuyu x ve ikinci oyuncuyu O olarak ekleyebilirsiniz.

Kazananı Belirlemek

Kazananı belirlemek için, tahta dizisinde kazanan bir kombinasyona sahip olup olmadığımızı incelememiz gerekir. Bu basit bir işlem değildir, tüm ihtimalleri kontrol etmelisiniz.

Hata Mesajlarını Gösterme

Son olarak, bir hata durumunda kullanıcıya bilgi iletmek için bir hata mesajı gösterilir. Bu mesaj JSON formatında gösterilir.

```php
pushMessage($client, json_encode(array(
'type' => 'error',
'message' => 'That move is not allowed'
)));
```

Sonuç
PHP ile WebSocket kullanarak Tic Tac Toe oyununu nasıl geliştireceğiniz konusunda bu yazı size yol gösterici oldu. Bu yazıda verilen örnekler ile başlayabilir ve kendi projeniz için özelleştirebilirsiniz. Hem iyi bir problemin çözümü olacak hem de WebSocket teknolojisini daha iyi anlayacaksınız.

Sık Sorulan Sorular
1. WebSocket nedir?
WebSocket, bir web tarayıcısı ile sunucu arasında iki yönlü haberleşme protokolüdür.

2. WebSocket neden kullanılır?
Websocket kullanımının temel amacı, web tarayıcısı ve sunucu arasında iletişim kurarak gerçek zamanlı bir deneyim sağlamaktır.

3. Tic Tac Toe oyunu nedir?
Tic Tac Toe, iki kişi arasında oynanabilen bir kağıt-kalem oyunudur. Oyun tahtası, 3x3 kare küçük karelerden oluşur ve oyuncular, sırayla bir X veya O işareti yerleştirirler. İlk oyuncu üç işareti yan yana, çapraz veya dikey bir çizelge içinde yerleştirirse kazanır.

4. PHP Sockets kullanarak WebSocket Sunucusu yazmak zor mu?
PHP soketlerini kullanarak bir WebSocket sunucusu yazmak, harika bir deneyimdir. Ancak, önceden tecrübe gerektirebilir ve zaman alabilir.

5. Sonuç olarak, PHP ile WebSocket kullanarak Tic Tac Toe oyununu nasıl geliştirebilirim?
Bu yazıda verilen örnekler ile başlayabilir ve kendi projeniz için özelleştirebilirsiniz. Hem iyi bir problemin çözümü olacak hem de WebSocket teknolojisini daha iyi anlayacaksınız."


Emlak Web Sitesi

Büyümeyi hayal etmeyin, bugün başlayın...

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


PHP WebSocket Tic Tac Toe Oyun Geliştirme JavaScript HTML5 Web Uygulaması