*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, yaygın olarak ADHD olarak da bilinir. Bu bozukluk, belirli bir yaş aralığındaki çocuklarda daha sık görülmekle birlikte, yıllar boyunca yetişkinlere de etki edebilir.
Bu bozukluk, özellikle sınıf ortamında öğrencilerin eğitim hayatlarını olumsuz olarak etkileyebilir. Bu nedenle, eğitimcilerin bu durum hakkında bilgi sahibi olmaları ve öğrencilerin eğitimlerinde daha etkili olmaları için çeşitli stratejiler kullanmaları önemlidir.
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu belirtileri
Çocuklarda ve yetişkinlerde ADHD'nin genel belirtileri şunlardır:
- Dikkat eksikliği: Öğrencinin düşüncelerinin hemen başka bir şeye kayması, öğrenme durumunda olmadığı zamanlarda dalgınlık ve unutkanlık.
- Hiperaktivite: Ciddi bir şekilde hareketsiz kalamamak, oturamama, rahat duramama ve sürekli aynı hareketleri yapma.
- Dürtüsellik: İnsanların etkilendiği her şeyi kontrol etme kabiliyeti eksikliği, sosyal durumlarda gereksiz konuşmalar yapma ve olarak tanınır.
Bu belirtiler, çocukların okuldaki başarılarını etkileyebilir çünkü onların ders çalışmalarına, disipline ve programlara odaklanmalarını zorlaştırabilir.
Öğrencilere verilebilecek örnekler
Öğretmenlerin, belirtileri gösteren öğrencilerin davranışlarını dikkate almaları ve bu öğrencilerin ders planına uyum sağlamalarına yardımcı olmaları gerekir.
- Kolay anlaşılırlık: Öğrenciye herhangi bir bilgiyi vermeden önce, konuyu detaylı bir şekilde anlaması için ona rehberlik etmek önemlidir.
- Kendine güvenlik: Dikkat eksikliği olan öğrenciler, özgüven eksikliği yaşayabilirler. Öğretmenlerin onların gelişimini takdir etmesi ve motive etmesi gerekiyor.
- Planlı gündem hazırlama: Öğretmenler belirli bir öğrencinin ders planına uymasına yardımcı olmak için, öğrencinin güncellemesinde planlı gündemler hazırlamayı inşa edebilirler.
Sık sorulan sorular
S. Öğrencinin belirli bir sınıfta atılıp atılmaması gerektiğini nasıl anlarsın?
C. Öğrencinin hem öğrenme hem de davranışsal zorlukları içeren bir durumu varsa, sınıf öğretmenleri ve/veya eğitim uzmanları, onların eğitimlerinde daha iyi performans göstermeleri için belirli stratejiler ve öğrenme fırsatları inşa etmelidir.
S. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrenciler için özel dersler vermek mümkün mü?
C. Evet, öncelikle öğretmenlerin bu öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmeleri için ek dersler verip, onların zihnini okuma ve öğretim süreçlerine uygun olan öğrenme stillerini bulmaları gerekiyor.
S. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrenciler için özel bir eğitim programı var mı?
C. Evet. Öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için eğitim uzmanları, öğrencilerin öğrenme modlarına uygun öğrenme materyalleri ve öğrenme hizmetleri sağlamak için özel bir eğitim programı inşa edebilirler."
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, yaygın olarak ADHD olarak da bilinir. Bu bozukluk, belirli bir yaş aralığındaki çocuklarda daha sık görülmekle birlikte, yıllar boyunca yetişkinlere de etki edebilir.
Bu bozukluk, özellikle sınıf ortamında öğrencilerin eğitim hayatlarını olumsuz olarak etkileyebilir. Bu nedenle, eğitimcilerin bu durum hakkında bilgi sahibi olmaları ve öğrencilerin eğitimlerinde daha etkili olmaları için çeşitli stratejiler kullanmaları önemlidir.
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu belirtileri
Çocuklarda ve yetişkinlerde ADHD'nin genel belirtileri şunlardır:
- Dikkat eksikliği: Öğrencinin düşüncelerinin hemen başka bir şeye kayması, öğrenme durumunda olmadığı zamanlarda dalgınlık ve unutkanlık.
- Hiperaktivite: Ciddi bir şekilde hareketsiz kalamamak, oturamama, rahat duramama ve sürekli aynı hareketleri yapma.
- Dürtüsellik: İnsanların etkilendiği her şeyi kontrol etme kabiliyeti eksikliği, sosyal durumlarda gereksiz konuşmalar yapma ve olarak tanınır.
Bu belirtiler, çocukların okuldaki başarılarını etkileyebilir çünkü onların ders çalışmalarına, disipline ve programlara odaklanmalarını zorlaştırabilir.
Öğrencilere verilebilecek örnekler
Öğretmenlerin, belirtileri gösteren öğrencilerin davranışlarını dikkate almaları ve bu öğrencilerin ders planına uyum sağlamalarına yardımcı olmaları gerekir.
- Kolay anlaşılırlık: Öğrenciye herhangi bir bilgiyi vermeden önce, konuyu detaylı bir şekilde anlaması için ona rehberlik etmek önemlidir.
- Kendine güvenlik: Dikkat eksikliği olan öğrenciler, özgüven eksikliği yaşayabilirler. Öğretmenlerin onların gelişimini takdir etmesi ve motive etmesi gerekiyor.
- Planlı gündem hazırlama: Öğretmenler belirli bir öğrencinin ders planına uymasına yardımcı olmak için, öğrencinin güncellemesinde planlı gündemler hazırlamayı inşa edebilirler.
Sık sorulan sorular
S. Öğrencinin belirli bir sınıfta atılıp atılmaması gerektiğini nasıl anlarsın?
C. Öğrencinin hem öğrenme hem de davranışsal zorlukları içeren bir durumu varsa, sınıf öğretmenleri ve/veya eğitim uzmanları, onların eğitimlerinde daha iyi performans göstermeleri için belirli stratejiler ve öğrenme fırsatları inşa etmelidir.
S. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrenciler için özel dersler vermek mümkün mü?
C. Evet, öncelikle öğretmenlerin bu öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmeleri için ek dersler verip, onların zihnini okuma ve öğretim süreçlerine uygun olan öğrenme stillerini bulmaları gerekiyor.
S. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrenciler için özel bir eğitim programı var mı?
C. Evet. Öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için eğitim uzmanları, öğrencilerin öğrenme modlarına uygun öğrenme materyalleri ve öğrenme hizmetleri sağlamak için özel bir eğitim programı inşa edebilirler."
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle