• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Ankara Plaket İmalatı

Tüm Plaket ihtiyaçlarınız için Buradayız!

Kristal, Ahşap, Bayrak.. Plaket ihtiyaçlarınıza Mükemmel çözümler üretiyoruz.


Web Sitesi Analitiği: Dönüşümleri Artırmak için Neler Yapabilirsiniz?

Adı : Web Sitesi Analitiği: Dönüşümleri Artırmak için Neler Yapabilirsiniz?

Web sitelerinin popülerliği artıkça, kullanıcıların beklentileri de yükseliyor. Ziyaretçiler, bir web sitesinde gezinirken belirli bir amaca doğru hareket ederler. Bu hareketlere dönüşümler denir. Dönüşümler, bir satın alma, bir üye olma veya bir formu doldurma gibi bir işlem olabilir. Bir web sitesi analitiği, web sitesindeki bu dönüşümlerin sayısının artırılması için birçok farklı teknikleri kullanabilir.

1. Ziyaretçilerin ihtiyaçlarını anlayın

Bir web sitesindeki dönüşümleri artırmak için, ziyaretçilerin ihtiyaçlarını anlamak gerekir. Ziyaretçilerin ne aradığını ve neden web sitenizi ziyaret ettiklerini anlamak için, analizinizde ziyaretçilerinizin davranış özelliklerini inceleyin. Ziyaretçilerin hangi sayfaları gezdiğine, ne kadar zaman harcadığına, hangi sayfadan ayrıldığına dikkat edin.

Örneğin, bir e-ticaret sitesinde, ziyaretçilerin ürün sayfalarını açtıklarını ve web sitenizde bir ürün satın almak için çaba harcadıklarını fark edebilirsiniz. Bu bilgiye dayanarak, çevrimiçi ödeme seçenekleri gibi daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için özellikler ekleyebilirsiniz.

2. Sayfalarınızın Yüklemesi Hızlı Olmalıdır

Ziyaretçilerin web sitenizde kalma süresini artırmak için, sayfalarınız hızlı yüklenmelidir. Yavaş yüklenen sayfalar, ziyaretçilerin dönüşmeden önce sayfayı terk etmelerine neden olur. Bu nedenle, sitenizin yüklenme hızını artırmak için, önbellekleme, sıkıştırma, resim optmizasyonu gibi bazı teknikleri kullanabilirsiniz.

3. Doğru Form Tasarımı Kullanın

Form kullanıcıları için uygun tasarım yapmak, dönüşüm oranlarınızı artırabilir. Örneğin, formu tamamlaması için kullanıcıların sadece temel bilgileri girmesi gerekiyorsa, sadece bu bilgileri talep edin. Ayrıca formunuzda açıklayıcı mesajlar, yardım simgeleri ve görsel ipuçları ekleyerek kullanıcıların doğru şekilde ilerlemesini sağlayabilirsiniz.

4. Web Sitesi Navigasyonunuzu Basitleştirin

Ziyaretçilerin web sitenizde kaybolmalarına izin vermeyin. Web sitenizin navigasyonunu basitleştirin ve buna benzer öğeleri veya ürünleri benzer kategoriler altında birleştirin. Bunun yanı sıra, bir araç çubuğu, menüler ve bir arama işlevi dahil olmak üzere kullanıcıların hızlı ve kolay bir şekilde gezinebileceği araçlar ekleyin.

5. Kullanıcı Geri Bildirimi İster misiniz?

Kullanıcı deneyimini geliştirmenin en iyi yollarından biri, ziyaretçilerin site ile ilgili olumlu veya olumsuz geri bildirimlerini almaktır. Kullanıcı geri bildirimi, web sitesindeki dönüşüm oranını artırmak için oldukça önemlidir. Ziyaretçiler dönüşüm yapmadan önce, sitenin eksiklikleri veya sorunlarıyla ilgili endişeleri olabilir, bu nedenle ziyaretçilerinizin geri bildirimlerine göre bir takım iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

S: Web sitesi analitiği nedir?
C: Web sitesi analitiği, bir web sitesinin performansını izlemek ve iyileştirmek için kullanılan bir metodolojidir.

S: Dönüşüm nedir?
C: Dönüşüm bir web sitesinde belirli bir eylemi gerçekleştirme şeklidir. Örneğin, bir ürün satın alma, bir üye olmak, bir form doldurmak gibi.

S: Web sitelerinde dönüşüm oranı nedir?
C: Dönüşüm oranı, bir web sitesinde dönüşüm sayısının site ziyaretleri sayısına bölünmesiyle elde edilen bir veridir.

S: Kullanıcılar için uygun formun tasarımı nasıl yapılmalıdır?
C: Formun en temel bilgileri içermesi gerekir ve açıklayıcı mesajlar, yardım simgeleri ve görsel ipuçları ekleyerek doğru şekilde sunulmalıdır.

S: Web sitesi performansını ölçmek için hangi metrikler kullanılmalıdır?
C: Ziyaretçi sayısı, dönüşüm oranları, terk edilen oranlar, sayfa görüntüleme sayısı, hemen terk edilen sayfalar web sitenizin performansını ölçmek için kullanılabilir."

Web Sitesi Analitiği: Dönüşümleri Artırmak için Neler Yapabilirsiniz?

Adı : Web Sitesi Analitiği: Dönüşümleri Artırmak için Neler Yapabilirsiniz?

Web sitelerinin popülerliği artıkça, kullanıcıların beklentileri de yükseliyor. Ziyaretçiler, bir web sitesinde gezinirken belirli bir amaca doğru hareket ederler. Bu hareketlere dönüşümler denir. Dönüşümler, bir satın alma, bir üye olma veya bir formu doldurma gibi bir işlem olabilir. Bir web sitesi analitiği, web sitesindeki bu dönüşümlerin sayısının artırılması için birçok farklı teknikleri kullanabilir.

1. Ziyaretçilerin ihtiyaçlarını anlayın

Bir web sitesindeki dönüşümleri artırmak için, ziyaretçilerin ihtiyaçlarını anlamak gerekir. Ziyaretçilerin ne aradığını ve neden web sitenizi ziyaret ettiklerini anlamak için, analizinizde ziyaretçilerinizin davranış özelliklerini inceleyin. Ziyaretçilerin hangi sayfaları gezdiğine, ne kadar zaman harcadığına, hangi sayfadan ayrıldığına dikkat edin.

Örneğin, bir e-ticaret sitesinde, ziyaretçilerin ürün sayfalarını açtıklarını ve web sitenizde bir ürün satın almak için çaba harcadıklarını fark edebilirsiniz. Bu bilgiye dayanarak, çevrimiçi ödeme seçenekleri gibi daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için özellikler ekleyebilirsiniz.

2. Sayfalarınızın Yüklemesi Hızlı Olmalıdır

Ziyaretçilerin web sitenizde kalma süresini artırmak için, sayfalarınız hızlı yüklenmelidir. Yavaş yüklenen sayfalar, ziyaretçilerin dönüşmeden önce sayfayı terk etmelerine neden olur. Bu nedenle, sitenizin yüklenme hızını artırmak için, önbellekleme, sıkıştırma, resim optmizasyonu gibi bazı teknikleri kullanabilirsiniz.

3. Doğru Form Tasarımı Kullanın

Form kullanıcıları için uygun tasarım yapmak, dönüşüm oranlarınızı artırabilir. Örneğin, formu tamamlaması için kullanıcıların sadece temel bilgileri girmesi gerekiyorsa, sadece bu bilgileri talep edin. Ayrıca formunuzda açıklayıcı mesajlar, yardım simgeleri ve görsel ipuçları ekleyerek kullanıcıların doğru şekilde ilerlemesini sağlayabilirsiniz.

4. Web Sitesi Navigasyonunuzu Basitleştirin

Ziyaretçilerin web sitenizde kaybolmalarına izin vermeyin. Web sitenizin navigasyonunu basitleştirin ve buna benzer öğeleri veya ürünleri benzer kategoriler altında birleştirin. Bunun yanı sıra, bir araç çubuğu, menüler ve bir arama işlevi dahil olmak üzere kullanıcıların hızlı ve kolay bir şekilde gezinebileceği araçlar ekleyin.

5. Kullanıcı Geri Bildirimi İster misiniz?

Kullanıcı deneyimini geliştirmenin en iyi yollarından biri, ziyaretçilerin site ile ilgili olumlu veya olumsuz geri bildirimlerini almaktır. Kullanıcı geri bildirimi, web sitesindeki dönüşüm oranını artırmak için oldukça önemlidir. Ziyaretçiler dönüşüm yapmadan önce, sitenin eksiklikleri veya sorunlarıyla ilgili endişeleri olabilir, bu nedenle ziyaretçilerinizin geri bildirimlerine göre bir takım iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

S: Web sitesi analitiği nedir?
C: Web sitesi analitiği, bir web sitesinin performansını izlemek ve iyileştirmek için kullanılan bir metodolojidir.

S: Dönüşüm nedir?
C: Dönüşüm bir web sitesinde belirli bir eylemi gerçekleştirme şeklidir. Örneğin, bir ürün satın alma, bir üye olmak, bir form doldurmak gibi.

S: Web sitelerinde dönüşüm oranı nedir?
C: Dönüşüm oranı, bir web sitesinde dönüşüm sayısının site ziyaretleri sayısına bölünmesiyle elde edilen bir veridir.

S: Kullanıcılar için uygun formun tasarımı nasıl yapılmalıdır?
C: Formun en temel bilgileri içermesi gerekir ve açıklayıcı mesajlar, yardım simgeleri ve görsel ipuçları ekleyerek doğru şekilde sunulmalıdır.

S: Web sitesi performansını ölçmek için hangi metrikler kullanılmalıdır?
C: Ziyaretçi sayısı, dönüşüm oranları, terk edilen oranlar, sayfa görüntüleme sayısı, hemen terk edilen sayfalar web sitenizin performansını ölçmek için kullanılabilir."


Restoran Web Siteniz Olsun!

Üstelik QR Kod Menü Sistemi de Hediyemiz.

Sınırsız Menü, Sınırsız Yemek, SSL Sertifikası, Full Mobil Uyumlu, Full SEO Uyumlu
ve Daha bir çok özellik. Bugün kullanmaya başlayın.


Web sitesi analitiği Google Analytics A/B testleri kullanıcı geri bildirimleri hedefleme site hızı trafiğin kaynakları kullanıcı etkileşimleri dönüşümler web sitenizin performansını artırmak kullanıcı deneyimi
Sonsuz Bilgi