• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Emlak Web Sitesi

Büyümeyi hayal etmeyin, bugün başlayın...

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


C++ Sınıflarında Parametre Geçirme ve Geri Döndürme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Adı : C++ Sınıflarında Parametre Geçirme ve Geri Döndürme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

C++ dilinde sınıflar, nesne yönelimli programlama için kullanılan temel yapı taşlarından biridir. Sınıflar türleri tanımlar ve bu türlerin nesnelerini yaratır. Bu nedenle, C++ dilinde sınıfların kullanımı oldukça yaygındır.
Bu yazıda, C++ dilinde sınıflarla parametre geçirme ve geri döndürme konularına değineceğiz. Bu konular oldukça önemlidir, çünkü fonksiyonların parametreleri ve geri dönüş değerleri yardımıyla, sınıfların kullanımını daha verimli hale getirebiliriz.
Parametre Geçirme
C++ sınıflarında parametre geçirme, bir fonksiyona parametre olarak bir sınıfın nesnesi gönderme işlemidir. Bu işlem, sınıfların verilerini taşımak için sıklıkla kullanılır.
Örneğin, bir sınıf oluşturduğumuzu ve bu sınıfta bir dizi veri elemanı (member) olduğunu varsayalım. Bir fonksiyon yazarak, bu veri elemanlarını değiştirmenin yolu, fonksiyona sınıfın örneğini göndermektir.
Aşağıdaki örnekte, Rectangle adlı bir sınıf oluşturuldu. Bu sınıfın iki veri elemanı var: length ve width. Ayrıca, showvalues adlı bir fonksiyonu var, bu fonksiyon sınıfın veri elemanlarını ekrana yazdırıyor.
```c++
class Rectangle {
int length, width;
public:
Rectangle (int l, int w) {
length = l;
width = w;
}
void showvalues() {
cout << \"length: \" << length << endl;
cout << \"width : \" << width << endl;
}
};
```
Bu sınıfın örneğini oluşturup, showvalues fonksiyonunu çağırmak için aşağıdaki kodu kullanabiliriz.
```c++
Rectangle r(5, 4);
r.showvalues();
```
Bu kod yalnızca veri elemanlarını ekrana yazdırır. Ancak, sınıfın veri elemanlarını başka bir fonksiyonda kullanmak üzere değiştirmek istiyorsak, bir parametre olarak Rectangle örneği kullanabiliriz.
Aşağıdaki örnekte, Rectangle düzlemini öldüren bir fonksiyon yazılmıştır. Bu fonksiyon, bir Rectangle örneği alır ve sınıfın veri elemanlarını sıfıra ayarlar.
```c++
void killRectangle(Rectangle& r) {
r.length = 0;
r.width = 0;
}
```
Bu fonksiyonu çağırmak için, aşağıdaki kodu kullanabiliriz.
```c++
Rectangle r(5, 4);
killRectangle(r);
r.showvalues();
```
Sonuç olarak, sınıfın veri elemanları sıfıra ayarlandı ve showvalues fonksiyonu çağrıldığında aşağıdaki çıktı üretildi.
```c++
length: 0
width : 0
```
Geri Döndürme
C++ sınıflarında geri döndürme, bir fonksiyonun geri dönüş değeri olarak bir sınıfın örneği döndürülmesi işlemidir. Bu, sınıfların verilerini içeren fonksiyon değerleri oluşturmak için kullanılır.
Örneğin, bir sınıfın iki veri elemanına sahip olabiliriz. Bu veri elemanlarının toplamını hesaplamak istediğimizde, bir işlev oluşturabilir ve bu iki veri elemanını güncellemeden önce toplamını hesaplar. Daha sonra, bu toplamı bir geri dönüş değeri olarak kullanabiliriz.
Aşağıdaki örnekte, Rectangle sınıfı düzenlenmiştir ve addValues adlı bir fonksiyon eklenmiştir. Bu fonksiyon, sınıfın veri elemanlarını toplar ve bir int değer olarak döndürür.
```c++
class Rectangle {
int length, width;
public:
Rectangle (int l, int w) {
length = l;
width = w;
}
void showvalues() {
cout << \"length: \" << length << endl;
cout << \"width : \" << width << endl;
}
int addValues() {
return (length + width);
}
};
```
Bu işlevi çağırmak için, aşağıdaki kodu kullanabiliriz.
```c++
Rectangle r(5, 4);
int sum = r.addValues();
cout << \"sum: \" << sum << endl;
```
Bu kod, sınıfın veri elemanlarını toplayıp sum değerini döndürür. Sonuç olarak, aşağıdaki çıktı üretilir.
```c++
sum: 9
```
Sık Sorulan Sorular
S: Sınıfların fonksiyonlarda parametre olarak kullanılması neden gereklidir?
C: Özellikle büyük veya karmaşık sınıflarda, sınıfın veri elemanlarına doğrudan erişmek yerine fonksiyonlar kullanmak daha güvenlidir ve programın yönetimini daha kolay hale getirir. Ayrıca, sınıfın bir örneğini bir fonksiyona parametre olarak geçirerek, sınıfın verilerini başka işlevlerde kullanabiliriz.
S: Geri döndürülen bir sınıfın örneğinin nesne mi yoksa referans mı olduğunu nasıl anlarım?
C: Sınıfın örneğini geri döndüren bir fonksiyon yazarken, bir nesne veya bir referans döndürebilirsiniz. NESNELER normal olarak kopyalanır ve referanslar aslında nesnelerin bellek adreslerine işaret eder. Referanslar genellikle bellek kullanımını azaltırken, nesneler sınıfı işleme yöntemidir.
S: Geri döndürülen bir sınıfın örneğiyle ilgili bellek sızıntısı oluşabilir mi?
C: Evet, geri döndürülen sınıfın örneğinin bellekte düzenlenmemiş olması durumunda, bellek sızması riski ortaya çıkabilir. Bu nedenle, sınıfın örneğinin yaratılmasıyla ilgili bellek yönetimi önemlidir ve mümkün olan en kısa sürede bellekte düzenlenmesi gerekir.
S: C++ dilinde sınıfların kullanılabileceği diğer durumlar nelerdir?
C: C++ dilinde sınıflar, nesne yönelimli programlama için temel yapı taşlarından biridir. Sınıflar, kodun yapılandırılmasını geliştirmeye, kodun yeniden kullanılmasını kolaylaştırmaya ve yazılım tasarımını daha verimli hale getirmeye yardımcı olabilir. Sınıflar, özellikle büyük veya karmaşık programlarda oldukça önemli bir rol oynar.

C++ Sınıflarında Parametre Geçirme ve Geri Döndürme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Adı : C++ Sınıflarında Parametre Geçirme ve Geri Döndürme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

C++ dilinde sınıflar, nesne yönelimli programlama için kullanılan temel yapı taşlarından biridir. Sınıflar türleri tanımlar ve bu türlerin nesnelerini yaratır. Bu nedenle, C++ dilinde sınıfların kullanımı oldukça yaygındır.
Bu yazıda, C++ dilinde sınıflarla parametre geçirme ve geri döndürme konularına değineceğiz. Bu konular oldukça önemlidir, çünkü fonksiyonların parametreleri ve geri dönüş değerleri yardımıyla, sınıfların kullanımını daha verimli hale getirebiliriz.
Parametre Geçirme
C++ sınıflarında parametre geçirme, bir fonksiyona parametre olarak bir sınıfın nesnesi gönderme işlemidir. Bu işlem, sınıfların verilerini taşımak için sıklıkla kullanılır.
Örneğin, bir sınıf oluşturduğumuzu ve bu sınıfta bir dizi veri elemanı (member) olduğunu varsayalım. Bir fonksiyon yazarak, bu veri elemanlarını değiştirmenin yolu, fonksiyona sınıfın örneğini göndermektir.
Aşağıdaki örnekte, Rectangle adlı bir sınıf oluşturuldu. Bu sınıfın iki veri elemanı var: length ve width. Ayrıca, showvalues adlı bir fonksiyonu var, bu fonksiyon sınıfın veri elemanlarını ekrana yazdırıyor.
```c++
class Rectangle {
int length, width;
public:
Rectangle (int l, int w) {
length = l;
width = w;
}
void showvalues() {
cout << \"length: \" << length << endl;
cout << \"width : \" << width << endl;
}
};
```
Bu sınıfın örneğini oluşturup, showvalues fonksiyonunu çağırmak için aşağıdaki kodu kullanabiliriz.
```c++
Rectangle r(5, 4);
r.showvalues();
```
Bu kod yalnızca veri elemanlarını ekrana yazdırır. Ancak, sınıfın veri elemanlarını başka bir fonksiyonda kullanmak üzere değiştirmek istiyorsak, bir parametre olarak Rectangle örneği kullanabiliriz.
Aşağıdaki örnekte, Rectangle düzlemini öldüren bir fonksiyon yazılmıştır. Bu fonksiyon, bir Rectangle örneği alır ve sınıfın veri elemanlarını sıfıra ayarlar.
```c++
void killRectangle(Rectangle& r) {
r.length = 0;
r.width = 0;
}
```
Bu fonksiyonu çağırmak için, aşağıdaki kodu kullanabiliriz.
```c++
Rectangle r(5, 4);
killRectangle(r);
r.showvalues();
```
Sonuç olarak, sınıfın veri elemanları sıfıra ayarlandı ve showvalues fonksiyonu çağrıldığında aşağıdaki çıktı üretildi.
```c++
length: 0
width : 0
```
Geri Döndürme
C++ sınıflarında geri döndürme, bir fonksiyonun geri dönüş değeri olarak bir sınıfın örneği döndürülmesi işlemidir. Bu, sınıfların verilerini içeren fonksiyon değerleri oluşturmak için kullanılır.
Örneğin, bir sınıfın iki veri elemanına sahip olabiliriz. Bu veri elemanlarının toplamını hesaplamak istediğimizde, bir işlev oluşturabilir ve bu iki veri elemanını güncellemeden önce toplamını hesaplar. Daha sonra, bu toplamı bir geri dönüş değeri olarak kullanabiliriz.
Aşağıdaki örnekte, Rectangle sınıfı düzenlenmiştir ve addValues adlı bir fonksiyon eklenmiştir. Bu fonksiyon, sınıfın veri elemanlarını toplar ve bir int değer olarak döndürür.
```c++
class Rectangle {
int length, width;
public:
Rectangle (int l, int w) {
length = l;
width = w;
}
void showvalues() {
cout << \"length: \" << length << endl;
cout << \"width : \" << width << endl;
}
int addValues() {
return (length + width);
}
};
```
Bu işlevi çağırmak için, aşağıdaki kodu kullanabiliriz.
```c++
Rectangle r(5, 4);
int sum = r.addValues();
cout << \"sum: \" << sum << endl;
```
Bu kod, sınıfın veri elemanlarını toplayıp sum değerini döndürür. Sonuç olarak, aşağıdaki çıktı üretilir.
```c++
sum: 9
```
Sık Sorulan Sorular
S: Sınıfların fonksiyonlarda parametre olarak kullanılması neden gereklidir?
C: Özellikle büyük veya karmaşık sınıflarda, sınıfın veri elemanlarına doğrudan erişmek yerine fonksiyonlar kullanmak daha güvenlidir ve programın yönetimini daha kolay hale getirir. Ayrıca, sınıfın bir örneğini bir fonksiyona parametre olarak geçirerek, sınıfın verilerini başka işlevlerde kullanabiliriz.
S: Geri döndürülen bir sınıfın örneğinin nesne mi yoksa referans mı olduğunu nasıl anlarım?
C: Sınıfın örneğini geri döndüren bir fonksiyon yazarken, bir nesne veya bir referans döndürebilirsiniz. NESNELER normal olarak kopyalanır ve referanslar aslında nesnelerin bellek adreslerine işaret eder. Referanslar genellikle bellek kullanımını azaltırken, nesneler sınıfı işleme yöntemidir.
S: Geri döndürülen bir sınıfın örneğiyle ilgili bellek sızıntısı oluşabilir mi?
C: Evet, geri döndürülen sınıfın örneğinin bellekte düzenlenmemiş olması durumunda, bellek sızması riski ortaya çıkabilir. Bu nedenle, sınıfın örneğinin yaratılmasıyla ilgili bellek yönetimi önemlidir ve mümkün olan en kısa sürede bellekte düzenlenmesi gerekir.
S: C++ dilinde sınıfların kullanılabileceği diğer durumlar nelerdir?
C: C++ dilinde sınıflar, nesne yönelimli programlama için temel yapı taşlarından biridir. Sınıflar, kodun yapılandırılmasını geliştirmeye, kodun yeniden kullanılmasını kolaylaştırmaya ve yazılım tasarımını daha verimli hale getirmeye yardımcı olabilir. Sınıflar, özellikle büyük veya karmaşık programlarda oldukça önemli bir rol oynar.


Pazaryeri Web Sitesi

Bir çok işletmeyi çatınız altında toplayın, pazarın belirleyeni olun!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


sınıf nesne yönelimli programlama fonksiyon parametre geçirme geri döndürme kurucu fonksiyon parametreli kurucu fonksiyon nitelik