*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Öğrencilerin sorumluluk alması, onların hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları bir beceridir. Bu becerinin kazandırılması ise özellikle öğretmenlerin işidir. İyi bir öğretmen, öğrencilerinin sorumluluk almasını sağlayacak teknikler kullanır. İşte bu yazımızda, öğrencilerin sorumluluk almasını sağlayan öğretmenlik teknikleri hakkında konuşacağız.
1. Raporda Yapılan Verimlilik Kontrolleri:
Öğrenciler her gün işlerini gözden geçirmeye ve yapılan işleri raporlamaya teşvik edildiklerinde, daha sorumlu hale gelirler. İşlerini tamamladıklarında raporlarını tamamlayabilirler. Bu nedenle, öğretmenler öğrencileri, okul faaliyetlerini takip etmek ve raporlamak için bir günlük tutmaya teşvik etmelidir.
2. Proje Tabanlı Öğrenme:
Projeler öğrencilerin sorumluluk almalarını sağlar. Projelerde öğrenciler kendilerine rehberlik edilir. Kendi hedeflerini belirlemek, planlama, araştırma ve yaratıcı düşünme teknikleri gerektirebilir. Projeyi tamamladıklarında, kendilerine has bir proje ortaya çıkacaktır. Sonuçta öğrenciler, projeleri tamamladıklarında, kişisel anlamda daha sorumlu hissederler.
3. Öğrenci Merkezli Öğrenme:
Öğrencilerin yararına olan ve onların ilgisini çeken derslerin tasarlanması, öğrenci-merkezli öğrenmenin bir teknik olduğunu kanıtlıyor. Öğretmenler, öğrencileri ile tartışarak hangi konuların ilgilerini çektiğini bulmalıdır. Bu şekilde, öğrenciler derste aktif bir şekilde yer alır ve sorumluluk hissederler.
4. Zamana Yönelik Menü Planlaması:
Bu tekniğin amacı öğrencilerin öğrenimlerini yönetmeye yardımcı olduğu zamanlama açısından önemlidir. Öğrencilere belirli bir zamanda belirli bir konuda bir görev yerine, belirli sayıda görevlerle ilgili seçenekler sunulur ve bu şekilde öğrenciler kendi öğrenme yolculuklarına dair sorumluluk alırlar.
“Öğretmenlik teknikleri” yalnızca bunlarla sınırlı değildir. Daha fazla istekli öğrenciler elde etmek ve daha sorumlu bir sınıf yaratmak için öğretmenler değişik yollar deneyebilir. Öğretmenlerin artan sorumluluk ile ilgili diğer yaklaşımları, öğrencilerin üretken olmasına yardımcı olabilir ve daha çok çalışmaya teşvik edebilir. Burada öğrencilerin sorumluluk alması hakkında bize yardımcı olabilecek birkaç Sıkça Sorulan Soruya cevap verelim:
1. Soru: Öğretmenler öğrencilere sorumluluk verirken nelere dikkat etmelidirler?
Cevap: Öğrencilere sorumluluk verirken öğretmenler, öğrencilerin yaşlarına, yeteneklerine ve ilgi alanlarına göre uygun görevleri bulmalıdırlar. Öğrencilerin belirli bir seviyede hazırlanması için onlara desteğini de ihmal etmemelidirler.
2. Soru: Öğrencilerin yaygın olarak gösterdiği sorumluluk sıkıntıları nelerdir?
Cevap: Çoğu öğrenci, zamanının planlanması, yapılan işleri organize etmek, çalışma alanlarına dikkat etmek ve süreçleri yönetmekle ilgili sorun yaşar. Öğretmenler, bu konularda öğrencilerin öz-yönetim becerilerini artırmaya yönelik çalışmalar yapmalıdır.
3. Soru: Öğretmenlerin, öğrencilerin sorumluluk almalarına etkili bir şekilde yardımcı olmak için önerebileceği tek şey nedir?
Cevap: Öğretmenlerin öğrencilerin sorumluluğunu üstlenmelerine yardımcı olmak için, öğrencilerin iyi örnekler görmelerine olanak sağlamalıdırlar. Bu nedenle, öğretmenler öğrencilerin duygusal, bilişsel, ve sosyal gelişimlerine de odaklanmalıdırlar. Ayrıca, öğretmenler, öğrencilerin disiplinli ve zamanı iyi yönetebilmeleri için yönlendirme, planlama ve koçluk yapabilirler."
Öğrencilerin sorumluluk alması, onların hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları bir beceridir. Bu becerinin kazandırılması ise özellikle öğretmenlerin işidir. İyi bir öğretmen, öğrencilerinin sorumluluk almasını sağlayacak teknikler kullanır. İşte bu yazımızda, öğrencilerin sorumluluk almasını sağlayan öğretmenlik teknikleri hakkında konuşacağız.
1. Raporda Yapılan Verimlilik Kontrolleri:
Öğrenciler her gün işlerini gözden geçirmeye ve yapılan işleri raporlamaya teşvik edildiklerinde, daha sorumlu hale gelirler. İşlerini tamamladıklarında raporlarını tamamlayabilirler. Bu nedenle, öğretmenler öğrencileri, okul faaliyetlerini takip etmek ve raporlamak için bir günlük tutmaya teşvik etmelidir.
2. Proje Tabanlı Öğrenme:
Projeler öğrencilerin sorumluluk almalarını sağlar. Projelerde öğrenciler kendilerine rehberlik edilir. Kendi hedeflerini belirlemek, planlama, araştırma ve yaratıcı düşünme teknikleri gerektirebilir. Projeyi tamamladıklarında, kendilerine has bir proje ortaya çıkacaktır. Sonuçta öğrenciler, projeleri tamamladıklarında, kişisel anlamda daha sorumlu hissederler.
3. Öğrenci Merkezli Öğrenme:
Öğrencilerin yararına olan ve onların ilgisini çeken derslerin tasarlanması, öğrenci-merkezli öğrenmenin bir teknik olduğunu kanıtlıyor. Öğretmenler, öğrencileri ile tartışarak hangi konuların ilgilerini çektiğini bulmalıdır. Bu şekilde, öğrenciler derste aktif bir şekilde yer alır ve sorumluluk hissederler.
4. Zamana Yönelik Menü Planlaması:
Bu tekniğin amacı öğrencilerin öğrenimlerini yönetmeye yardımcı olduğu zamanlama açısından önemlidir. Öğrencilere belirli bir zamanda belirli bir konuda bir görev yerine, belirli sayıda görevlerle ilgili seçenekler sunulur ve bu şekilde öğrenciler kendi öğrenme yolculuklarına dair sorumluluk alırlar.
“Öğretmenlik teknikleri” yalnızca bunlarla sınırlı değildir. Daha fazla istekli öğrenciler elde etmek ve daha sorumlu bir sınıf yaratmak için öğretmenler değişik yollar deneyebilir. Öğretmenlerin artan sorumluluk ile ilgili diğer yaklaşımları, öğrencilerin üretken olmasına yardımcı olabilir ve daha çok çalışmaya teşvik edebilir. Burada öğrencilerin sorumluluk alması hakkında bize yardımcı olabilecek birkaç Sıkça Sorulan Soruya cevap verelim:
1. Soru: Öğretmenler öğrencilere sorumluluk verirken nelere dikkat etmelidirler?
Cevap: Öğrencilere sorumluluk verirken öğretmenler, öğrencilerin yaşlarına, yeteneklerine ve ilgi alanlarına göre uygun görevleri bulmalıdırlar. Öğrencilerin belirli bir seviyede hazırlanması için onlara desteğini de ihmal etmemelidirler.
2. Soru: Öğrencilerin yaygın olarak gösterdiği sorumluluk sıkıntıları nelerdir?
Cevap: Çoğu öğrenci, zamanının planlanması, yapılan işleri organize etmek, çalışma alanlarına dikkat etmek ve süreçleri yönetmekle ilgili sorun yaşar. Öğretmenler, bu konularda öğrencilerin öz-yönetim becerilerini artırmaya yönelik çalışmalar yapmalıdır.
3. Soru: Öğretmenlerin, öğrencilerin sorumluluk almalarına etkili bir şekilde yardımcı olmak için önerebileceği tek şey nedir?
Cevap: Öğretmenlerin öğrencilerin sorumluluğunu üstlenmelerine yardımcı olmak için, öğrencilerin iyi örnekler görmelerine olanak sağlamalıdırlar. Bu nedenle, öğretmenler öğrencilerin duygusal, bilişsel, ve sosyal gelişimlerine de odaklanmalıdırlar. Ayrıca, öğretmenler, öğrencilerin disiplinli ve zamanı iyi yönetebilmeleri için yönlendirme, planlama ve koçluk yapabilirler."
Sınırsız Menü, Sınırsız Yemek, SSL Sertifikası, Full Mobil Uyumlu, Full SEO Uyumlu
ve Daha bir çok özellik. Bugün kullanmaya başlayın.