*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Unity, oyun geliştiricileri tarafından en sık kullanılan oyun motorlarından biridir. Oyun geliştiricileri, Unity'nin sunduğu araçlardan yararlanarak oyunlarını geliştirirler. Bu araçların birçoğu; oyun nesneleri, kamera kontrolü, materyaller, ışıklandırma, ses yönetimi ve benzeri gibi özellikleri içerir.
Oyun geliştirme aşamasında, oyununuza ekleyeceğiniz menüler ve kontroller, oyunu daha da ilgi çekici hale getirir. Yeni bir oyun yapmaya başladığınızda, oyununuza eklemek istediğiniz birçok kontrole ihtiyacınız olabilir. Birçok bağımsız oyun yapımcısı, kontrolleri özelleştirmek için Unity'nin arayüzüne bağımlı değildirler. Dolayısıyla, oyunlarının sunduğu özellikleri daha da genişletmek için kendi özel kontrolleri için arayüzler tasarlayabilirler.
Bu makalede, oyunlarınızda etkileşimli menüler ve kontroller oluşturmanız için Unity'nin sunduğu araçları inceleyeceğiz.
Unity'de Etkileşimli Menü Oluşturma
Etkileşimli menülerin oluşturulması, geliştiricilerin standart Unity ara yüzü dışında özel bir arayüz oluşturmalarına izin verir. Bu, oyun geliştiricilerinin oyunun görünümünü ve hissini bir dereceye kadar özelleştirebilmelerini sağlar.
İlk olarak, bir etkileşimli menü oluşturmak için yeni bir arayüz oluşturmalısınız. Bu arayüz, oyunun belirli bir noktasında aktive olacak. İlk olarak, standart bir canvas ekleyeceğiz. Daha sonra, arayüzdeki nesnelere bağlanacak olan düğmeleri ve metin alanlarını ekleriz.
- İlk olarak, Unity'de yeni bir scene oluşturun. İsim olarak \"menu\" vermenizi öneririm.
- Scene içerisinde, Hierarchy panelinde sağ tıklayarak UI > Canvas ekleyin.
- Canvas ekledikten sonra, aynı menüde, Assets panelinde sağ tıklayarak UI > Button ekle seçeneğini seçin.
- Butonun özellikleri panelinde, Text alanına \"Oyuna Başla\" yazın.
- Yeni bir buton eklemek için, Hierarchy panelinin üst köşesindeki Create seçeneğine tıklayın. Daha sonra, UI > Button'ı seçin.
- Daha sonra, butonun özellikleri panelinde, Text'e \"Ayarlar\" yazın.
Bu adımların sonunda, Scene panelinde iki butonun bulunduğu bir canvas görüntüleyeceksiniz. Burada, oyununuza eklemek istediğiniz menünün temel yapıtaşları bulunmaktadır. Menüyü özelleştirmek istiyorsanız, butonların boyutlarına, renklerine veya metinlerine göre değişiklik yapabilirsiniz.
Etkileşimli Menü Özellikleri
Menü özelleştirmelerinde kullanabileceğiniz en önemli özellikler şunlardır:
- Button: Menüdeki her bir kontrol seçeneği butondur. Butonlar, oyunda verilecek kararları temsil ederler. Butonların genişliği, yüksekliği ve renkleri gibi özellikleri, özelleştirilebilir.
- Text: Butonların üzerindeki metinleri temsil eder. Metinler, oyuncuya ne hakkında karar vermesi gerektiği hakkında bir fikir verir. Logolar ve simgeler de kullanılabilir.
- Image: Menüde kullanacağınız resimleri temsil eder. Bu özellik, ana menünüzde görüntülenecek tüm resimleri ve simgeleri yükleme seçeneği sunar.
- Slider: Bağlantılı bir özellik seçildiğinde, bir kaydırma çubuğu ekler.
- Dropdown: Listelenen seçeneklerin yer aldığı bir açılır menü ekler.
- Input Field: Bir metin alanı ekler. Giriş alanı hakkında gereksinimler belirtilir. Sadece eklenen kontrollerin adı değil, aynı zamanda konumları ve stil özellikleri de ayarlanabilir.
Unity'de Menü Oluşturma Örnekleri
1. Ana Menü
Ana Menü, oyunun başlangıcında gösterilen ilk ekrandır. Bu ekranda, oyununuzu başlatmak, ayarları değiştirmek ve diğer durumları yürütmek için kullanabileceğiniz düğmeler mevcuttur. Unity'deki ana menüler, Hierarchy panelinde bulunan canvas'lar ve bağlı nesneler kullanılarak oluşturulabilir.
Altı düğme içeren bir menü oluşturmak için, assets panelindeki UIManager öncesinde sağ tıklayıp Create seçeneğine tıklayın. Ardından, aynı menü içinde, UI > Button'ı seçin. En sonuncusuna tıklayın ve Scene'ye sürükleyin. Button oluşturmak için istediğiniz kadar tıklayın ve ardından tek tek düzenleyin.
2. Ayarlar Menüsü
Ayarlar Menüsü, oyuncuların oyun ayarlarını özelleştirmelerine izin verir. Buna ses ayarları, grafikler, kontrol dokunuşları ve diğer ayarlar dahildir. Ayarlar Menüsü, karakteristik özelliklerini ayarlamak isteyenler için bir Açılır Menü, Slider ve Checkbox'lar içerebilir.
Ayarlar menüsü oluşturmak için, Canvas'a yeni bir panel ekleyin ve bunu gizli bir menü olarak ayarlayın. Daha sonra, düzenlemek için sahip olacakları UI nesnelerini içeren yeni bir panel ekleyin.
Sık Sorulan Sorular
Unity'de menüleri nasıl özelleştirebilirim?
Unity'de menülerinizi özelleştirmek için, bir Canvas oluşturabilir ve ardından Hierarchy paneline düğmeler, metin kutuları ve diğer UI nesnelerini ekleyebilirsiniz.
Unity'de menüler javascript'ten nasıl çağırılır?
Unity'nin javascript olarak bilinen eski bir sistem hizmeti vardı. Ancak, Unity, C# ile daha uyumlu bir sistem hizmeti sunuyor. Bu nedenle, Unity'de menüler kendiliğinden çağırılma özelliğine sahiptirler.
Unity'de menüyü kapattıktan sonra ana sahneye nasıl dönerim?
Oyuncunun bir menüyü kapatıp ana sahneye dönmesi için yapması gereken tek şey, açılan menüyü kapatmak için \"Escape\" veya \"Back\" düğmesine basmaktır. Bu tıklama, seviyenin ilkinden başlatılacaktır.
Sonuç
Unity, oyun geliştiricileri tarafından en çok kullanılan oyun motorlarından biridir. Bu makalede, Unity'de etkileşimli menüler oluşturmanın birkaç yolunu inceledik. Etkileşimli menüler; oyuncuların oyun ayarlarını özelleştirmelerine, yeni bir oyun başlatmalarına ve diğer kararlar almalarına izin verirler. Ayrıca, oluşturduğunuz menülerdeki özellikleri kişiselleştirme fırsatı da sunarlar. Unity'de menülerin özelleştirilmesine yardımcı olması için sunduğumuz örnekler, oyun geliştiricilerinin uygulanabilirliği göstermek amacıyla tasarlanmıştır."
Unity, oyun geliştiricileri tarafından en sık kullanılan oyun motorlarından biridir. Oyun geliştiricileri, Unity'nin sunduğu araçlardan yararlanarak oyunlarını geliştirirler. Bu araçların birçoğu; oyun nesneleri, kamera kontrolü, materyaller, ışıklandırma, ses yönetimi ve benzeri gibi özellikleri içerir.
Oyun geliştirme aşamasında, oyununuza ekleyeceğiniz menüler ve kontroller, oyunu daha da ilgi çekici hale getirir. Yeni bir oyun yapmaya başladığınızda, oyununuza eklemek istediğiniz birçok kontrole ihtiyacınız olabilir. Birçok bağımsız oyun yapımcısı, kontrolleri özelleştirmek için Unity'nin arayüzüne bağımlı değildirler. Dolayısıyla, oyunlarının sunduğu özellikleri daha da genişletmek için kendi özel kontrolleri için arayüzler tasarlayabilirler.
Bu makalede, oyunlarınızda etkileşimli menüler ve kontroller oluşturmanız için Unity'nin sunduğu araçları inceleyeceğiz.
Unity'de Etkileşimli Menü Oluşturma
Etkileşimli menülerin oluşturulması, geliştiricilerin standart Unity ara yüzü dışında özel bir arayüz oluşturmalarına izin verir. Bu, oyun geliştiricilerinin oyunun görünümünü ve hissini bir dereceye kadar özelleştirebilmelerini sağlar.
İlk olarak, bir etkileşimli menü oluşturmak için yeni bir arayüz oluşturmalısınız. Bu arayüz, oyunun belirli bir noktasında aktive olacak. İlk olarak, standart bir canvas ekleyeceğiz. Daha sonra, arayüzdeki nesnelere bağlanacak olan düğmeleri ve metin alanlarını ekleriz.
- İlk olarak, Unity'de yeni bir scene oluşturun. İsim olarak \"menu\" vermenizi öneririm.
- Scene içerisinde, Hierarchy panelinde sağ tıklayarak UI > Canvas ekleyin.
- Canvas ekledikten sonra, aynı menüde, Assets panelinde sağ tıklayarak UI > Button ekle seçeneğini seçin.
- Butonun özellikleri panelinde, Text alanına \"Oyuna Başla\" yazın.
- Yeni bir buton eklemek için, Hierarchy panelinin üst köşesindeki Create seçeneğine tıklayın. Daha sonra, UI > Button'ı seçin.
- Daha sonra, butonun özellikleri panelinde, Text'e \"Ayarlar\" yazın.
Bu adımların sonunda, Scene panelinde iki butonun bulunduğu bir canvas görüntüleyeceksiniz. Burada, oyununuza eklemek istediğiniz menünün temel yapıtaşları bulunmaktadır. Menüyü özelleştirmek istiyorsanız, butonların boyutlarına, renklerine veya metinlerine göre değişiklik yapabilirsiniz.
Etkileşimli Menü Özellikleri
Menü özelleştirmelerinde kullanabileceğiniz en önemli özellikler şunlardır:
- Button: Menüdeki her bir kontrol seçeneği butondur. Butonlar, oyunda verilecek kararları temsil ederler. Butonların genişliği, yüksekliği ve renkleri gibi özellikleri, özelleştirilebilir.
- Text: Butonların üzerindeki metinleri temsil eder. Metinler, oyuncuya ne hakkında karar vermesi gerektiği hakkında bir fikir verir. Logolar ve simgeler de kullanılabilir.
- Image: Menüde kullanacağınız resimleri temsil eder. Bu özellik, ana menünüzde görüntülenecek tüm resimleri ve simgeleri yükleme seçeneği sunar.
- Slider: Bağlantılı bir özellik seçildiğinde, bir kaydırma çubuğu ekler.
- Dropdown: Listelenen seçeneklerin yer aldığı bir açılır menü ekler.
- Input Field: Bir metin alanı ekler. Giriş alanı hakkında gereksinimler belirtilir. Sadece eklenen kontrollerin adı değil, aynı zamanda konumları ve stil özellikleri de ayarlanabilir.
Unity'de Menü Oluşturma Örnekleri
1. Ana Menü
Ana Menü, oyunun başlangıcında gösterilen ilk ekrandır. Bu ekranda, oyununuzu başlatmak, ayarları değiştirmek ve diğer durumları yürütmek için kullanabileceğiniz düğmeler mevcuttur. Unity'deki ana menüler, Hierarchy panelinde bulunan canvas'lar ve bağlı nesneler kullanılarak oluşturulabilir.
Altı düğme içeren bir menü oluşturmak için, assets panelindeki UIManager öncesinde sağ tıklayıp Create seçeneğine tıklayın. Ardından, aynı menü içinde, UI > Button'ı seçin. En sonuncusuna tıklayın ve Scene'ye sürükleyin. Button oluşturmak için istediğiniz kadar tıklayın ve ardından tek tek düzenleyin.
2. Ayarlar Menüsü
Ayarlar Menüsü, oyuncuların oyun ayarlarını özelleştirmelerine izin verir. Buna ses ayarları, grafikler, kontrol dokunuşları ve diğer ayarlar dahildir. Ayarlar Menüsü, karakteristik özelliklerini ayarlamak isteyenler için bir Açılır Menü, Slider ve Checkbox'lar içerebilir.
Ayarlar menüsü oluşturmak için, Canvas'a yeni bir panel ekleyin ve bunu gizli bir menü olarak ayarlayın. Daha sonra, düzenlemek için sahip olacakları UI nesnelerini içeren yeni bir panel ekleyin.
Sık Sorulan Sorular
Unity'de menüleri nasıl özelleştirebilirim?
Unity'de menülerinizi özelleştirmek için, bir Canvas oluşturabilir ve ardından Hierarchy paneline düğmeler, metin kutuları ve diğer UI nesnelerini ekleyebilirsiniz.
Unity'de menüler javascript'ten nasıl çağırılır?
Unity'nin javascript olarak bilinen eski bir sistem hizmeti vardı. Ancak, Unity, C# ile daha uyumlu bir sistem hizmeti sunuyor. Bu nedenle, Unity'de menüler kendiliğinden çağırılma özelliğine sahiptirler.
Unity'de menüyü kapattıktan sonra ana sahneye nasıl dönerim?
Oyuncunun bir menüyü kapatıp ana sahneye dönmesi için yapması gereken tek şey, açılan menüyü kapatmak için \"Escape\" veya \"Back\" düğmesine basmaktır. Bu tıklama, seviyenin ilkinden başlatılacaktır.
Sonuç
Unity, oyun geliştiricileri tarafından en çok kullanılan oyun motorlarından biridir. Bu makalede, Unity'de etkileşimli menüler oluşturmanın birkaç yolunu inceledik. Etkileşimli menüler; oyuncuların oyun ayarlarını özelleştirmelerine, yeni bir oyun başlatmalarına ve diğer kararlar almalarına izin verirler. Ayrıca, oluşturduğunuz menülerdeki özellikleri kişiselleştirme fırsatı da sunarlar. Unity'de menülerin özelleştirilmesine yardımcı olması için sunduğumuz örnekler, oyun geliştiricilerinin uygulanabilirliği göstermek amacıyla tasarlanmıştır."
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle